Piese de Alina Nelega

Amalia respira adanc Fragment disponibil online
Episoade din viaţa unei femei care a traversat confuză epoca întunecată a comunismului, de la instaurarea lui în România până la apogeul perioadei ceauşiste, sfârşind într-o lume nouă pe care o înţelege la fel de puţin. Piesa e centrată pe tentativele eroinei de a afla sensuri pentru ceea ce se întâmplă în jurul ei şi cu ea. După trauma, nereceptată ca atare, provocată de sinuciderea mamei, Amalia dezvoltă în diferite etape ale vieţii sale varii mecanisme de protecţie şi/sau adaptare. - Eugenia Anca Rotescu
Blau, marturisitorul
Cealalta Isolda
Corespondenta
Double Blind
Minoritatea care își asumă durerea și mânia, majoritatea care recunoaște că uneori vrea să domine și să abuzeze de situație. Minoritatea care își dă seama ce înseamnă, când nu mai este nevoie de represiune pentru că se blochează singură. Majoritatea care se simte izolată și lepădată, în ciuda puterii aparente. Care dorește să fie înțeleasă și care își asumă la fel furia și durerea. Minoritatea care își dă seama că uneori abuzează de situație pentru a profita de potențialul puterii în rolul de victimă. Spectacolul se bazează pe faptul că odată ieșite la lumină faptele își pierd puterea demonică, ca demonii după răsăritul soarelui.
Efectul Genovese
O poveste a zilelor noastre, spectacolul cheamă la regândirea valorilor pe care ne clădim viaţa, a răspunderii faţă de ceilalţi, de trecutul şi prezentul românesc.
Euri
O educatoare, o aventură într-o noapte, singurătăţi care se cer uitate o clipă în întâlnirea cu necunoscuţii, un vis care pesemne că nu se va realiza nicicând şi o dureroasă răsturnare la final.
Ever after
Idealul masculin şi feminin de azi are legătură cu basmele?“, se întreabă un personaj în debutul spectacolului. Chiar aşa: dacă rolul basmului consta, pe vremuri, în a oferi comunităţii un model etic, ce şanse mai are azi clasica delimitare dintre bine şi rău să facă prozeliţi? Ce şanse mai are orice formă de literatură, fie ea şi dramatică, să răspîndească pilde şi cunoaştere? - Cristina Rusiecki
Graffiti.Drimz
Despre crizele de identitate adolescentine, dar şi despre neîmplinirile şi frustrările adulte. Povești de cartier intercalate: o mamă alcoolică, care nu iese din casă, cu o fiică care aleargă în fiecare zi doar ca să uite de tot. Doi adolescenţi rămaşi acasă cu bunica bolnavă de Alzheimer, în timp ce părinţii sunt plecaţi în Spania. Puşti „gay" cărora le este teamă să îşi dezvăluie identitatea sexuală. Un presupus geniu matematician al şcolii care face graffiti pentru a o impresiona pe fata de care este îndrăgostit. Un poliţist bătrân, rămas fără slujbă, care apără dreptatea, şi după concediere, cu arma în mână.
Hess Text disponibil online
În anul 1941 Rudolf Hess, om de încredere al lui Hitler, a pornit într-o inexplicabilă misiune şi a aterizat forţat în Scoţia, fiind capturat şi judecat pentru crime de război, condamnat pe la detenție pe viață în închisoarea Spandau. După ani și ani, se pregătește să se sinucidă, nu îninte de a face o serie de confesiuni despre ideologia lui.
În trafic
O succesiune de şapte monologuri. Ni se adresează pe rând şase femei şi un câine. O fac având drept pretext un “eveniment rutier” cărora le-au fost martori. Eveniment ce ajunge să fie calificat din comoditatea, din indiferenţa, din lenea “organelor” drept ‘’un fapt de viaţă, un simplu fapt de viaţă”. Cănd el nu este deloc aşa. Ci o execuţie în stil mafiot a unei persoane devenită incomodă. Însăşi “şefa de protocol”, executanta crimei, apare în piesă. Interesant e că nu faptul, nu crima, nu accidentul interesează. Că el se limitează la condiţia de simplu pretext pentru o succesiune de “discursuri” în care cele şapte “voci” îşi întocmesc propriile dosare de existenţă. Vorbind despre ele, uită de victimă.- Mircea Morariu
Kamikaze Fragment disponibil online
o poveste la limita despre optiuni de viata - o existenta asezata, cu valori stabile, de familie, cu trecut, prezent si viitor, fata-n fata cu una traita exclusiv in prezent, de dragul riscului si a infuziei permanente de adrenalina, care sa-ti aduca mereu aminte ca esti aici (Iulia Popovici)
Mi se duce bateria
Bateria telefonului mobil te poate să te lase când nici nu te aştepţi şi nu ar trebui, ori să te ”lase” că aşa vrei tu, în funcţie de momentele cărora eşti nevoit să le faci faţă. Vedem asta în mai multe episoade comice care prezintă situații ce au în comun convorbiri telefonice al căror destin e influențat de bateria buclucașă sau nu.
Nascendo
Podul
Romo Sapiens
O doamnă care e web-designer vrea neapărat să îi ajute pe cerșetorii romi. Consiliul local al unui oraș din România evacuează o întreagă stradă la groapa de gunoi. Un orfan devine victima unui show de televiziune meschin. Funcționarii germani sunt complet depășiți de situație. Un mincinos profită de binefăcătorii săi germani și o activistă romă radioasă ne spune clar cum stau lucrurile. Poveștile despre romii din Berlin și din România se petrec într-o lume ce ni se dezvăluie ca o succesiune de stații de metrou, rămânându-ne, în același timp, inaccesibilă.
Taxi Vinil Fragment disponibil online
În barul ”Taxi Vinil” deținut de un taximetrist, se întâlnesc tot felul de oameni: o târfă sentimentală care colecționează viniluri, o tânără actriță care face reclame, o ziaristă fără scrupule, un doctor care profită de paciente, o vânzătoare de supermarket nevrozată. În jurul unei sinucideri larg mediatizate, destinele lor se împletesc ca piesele unui puzzle ce înfățișează o societate promiscuă.
Una Cosa Mentale
Voci
În prim-plan nu nu sunt întîmplările prin care trece eroina ce traversează o existenţă în căutarea sinelui, ci emoţiile şi gândurile ei, felul în care resimte un drum presărat cu episoade de neocolit – copilăria cu jocurile ei, adolescenţa şi iubirea, naşterea şi moartea, dar şi cu accidente de parcurs. De aici vin vocile ca frînturi de realitate, ca secvenţe care dau textura fragilă a realităţii, a lumii percepute exclusiv prin sensibilitatea individuală.
www.nonstop.ro Fragment disponibil online
Povestea unei femei travestite este ocazia de a descrie intersectarea a trei lumi duferite: cea comunistă dispărută (reprezentată de Vladimir Teodorescu), cea care se naște din mileniul postmodernist și lumea transcedentală a îngerilor.
XX Project
Zurinka
O adaptare a basmelor şi legendelor rroma.

vezi toate stirile despre Alina Nelega


Optiuni vizualizare

Biografie Alina Nelega 

+12 12voturi

Alina Nelega

Alina Nelega s-a nascut la data de 1960 in Targu Mures, Romania.

Licenţiată a Facultăţii de litere a Universităţii Babeş-Bolyai, secţia Engleză-Română, în 1984.

In 2001 i se decernează premiul UNITER Piesa Anului pentru "www.nonstop.ro"

Începe să scrie dramaturgie în anul 1992. Participă la atelierul de dramaturgie organizat de teatrul Bush şi Teatrum Mundi în 1993 (Tîrgu-Mureş-Sinaia-Bucureşti-Londra), primeşte o bursă de rezident-dramaturg la Teatrul Royal Court din Londra (aprilie-mai 1999). Colaborează cu Teatrul Lark din New York..

Participă la festivaluri în ţară şi străinătate, susţine ateliere de dramaturgie şi regizează sporadic.

Este profesor asociat al Universităţii de Teatru din Târgu-Mureş între 1995-2004 şi, din decembrie 2004, Doctor în artă teatrală al UNATC – Bucureşti

Membră fondatoare a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru- UNITER


Cronici ale spectacolelor dupa texte de Alina Nelega

Discutii:

propune tema de discutie

  • - imi place nelega   
    imi place nelega

  Aminteste-ti datele mele