Triplu nominalizat la premiile Galei UNITER 2016 (categoriile ”cea mai bună regie”, ”cel mai bun spectacol”, ”cea mai bună actriţă în rol principal”), spectacolul Tihna în regia lui Radu Afrim oglindeşte periplul protagonistului (vocea narativă, fragmentată între acţiuni scenice multiple, suprapuse, alternative) dinspre defularea prin scris, ”sinuciderea laşilor”, înspre finalul deschis, declararea fascinaţiei pentru ”cerul înstelat deasupra mea”, fascinaţie insuficientă, la care Kant a adăugat ”legea morală din mine” - o trimitere mai mult decât evidentă: Ce-a mai rămas din umanitatea din om?
Tihna e un spectacol impecabil, funcţionând atât ca imagine panoramică (reflectarea undelor apei pe suprafaţa ticsită de decor - mobilier, uşi, oglinzi, tablouri, lămpi, obloane închise - ”cripta” existenţială, unde foreground şi background coincid), cât şi prin detalii (bigudiurile lui Rebeka/ Nagy Dorottya sunt cutii goale de
Citeste tot pe
Ziarul de Iași