O secţiune de tipul „Criza limbajului... limbajul crizei“ în cadrul unui festival, chiar dacă acesta are o direcţie mai accentuată către comedie, aşa cum este FestIn pe Bulevard, al Teatrului Nottara (ajuns la ediţia a III-a, 8-17 octombrie 2015), este o reflectare realistă şi necesară a realităţii atît sociale, cît şi culturale, într-o epocă a reconfigurării modului în care ne raportăm la celălalt, într-o epocă ce pare a pierde tot mai mult din conţinut în favoarea unei forme insuficiente de comunicare.
Nu întîmplător, un spectacol precum Cel care închide noaptea (regia Nona Ciobanu, Teatrul Maghiar de Stat din Cluj, cu Györgyjakab Enikö şi Viola Gábor) este inclus în această categorie, căci a readuce în discuţie o tematică precum cea a Holocaustului şi a totalitarismului este un semn al unei crize profunde cu care încă ne confruntăm. Un asemenea eveniment trece de orice reprezentare clasică, de orice formă de limbaj comun,
Citeste tot pe
Observator Cultural