Pentru ca a elaborat superlativ in toate formele literare si a constientizat limitele practicii textuale, pentru ca a conturat o teritorialitate expresiva si a devenit o institutie scripturala, reductibila la trei litere, scriitorul D. R. Popescu ar putea sa reprezinte, dupa Marin Sorescu si Gellu Naum, ultima propunere romaneasca pentru Premiul Nobel.
Scriitor total nu doar pentru ca s-a exprimat la nivel superperformant in aproape toate speciile si genurile canonice, ci, mai ales, fiindca a lasat peste tot urmele trecerii sale, D. R. Popescu este, in contemporaneitatea stricta, conexiunea cea mai viabila intre trecutul si viitorul literaturii romanesti.
Totul este atipic si supra-logicizat in in opera lui D. R. Popescu, pana la constituirea unui antimodel foarte rezolutiv. Va fi greu ca, intr-un timp determinat, cineva, un critic mare sa recomande unui tanar virtual aspirant al literelor: “Scrie ca D. R. Popescu!”. Mai degraba i-ar putea spune: “Daca vrei sa fii original
Citeste tot pe
Cronica Română