Piese de Elise Wilk

Agenţia matrimonială
Autostop
Avioane de hârtie
Despre destinele unor copii și adolescenți ai căror părinți i-au lăsat pe la rude și au plecat să muncească în străinătate.
Camera 701
Un bărbat între două vârste apelează la serviciile unui stripper profesionist pentru a-şi recuceri soţia. Un cuplu proaspăt căsătorit se confruntă cu o problemă delicată în noaptea nunţii. O secretară de multinaţională ajunge, prin circumstanţe ciudate, în camera de hotel a şefei ei. O cameristă depresivă şi un fotograf de tabloid se întâlnesc întâmplător în noaptea de revelion. Patru poveşti care se întâmplă în aceeaşi cameră de hotel, în patru seri diferite. Patru poveşti despre oameni obişnuiţi care trăiesc momente neobişnuite. Patru poveşti de dragoste atipice.
Crocodil
Personajul central, David, trece printr-o succesiune de crize care nu ţin doar de zbaterile specifice adolescenţei ori a ceea ce poate însemna familia monoparentală, ci şi de a admite, a înţelege, de a te împăca cu tine în clipa în care îţi dai seama că, şi din punctul de vedere al orientării sexuale, eşti puţin altfel, adică gay.
Durata medie de viaţă a maşinilor de spălat
O dramă despre şomaj cu oameni mereu supăraţi, speriaţi de propriile utopii de care nu se pot despărţi și cu o adolescentă nebunatică. Relaţiile proaste dintre părinţi şi copii sunt şi aici la mare putere. Mama dictează, tata execută, pentru că e un leneş aberant care decupează poze din ziare, iar fata e supărată pe lume, pentru că mama o terorizează şi îi interzice să iasă cu minijupă. Tata trimite scrisori Madonei, de care e îndrăgostit încă din 1990.
Exploziv
Tulburarea psihică numărul unu a societății este inadaptabilitatea emoţională, care tinde să accentueze un conflict interior aflat între egoism (rivalitate, competiţie acerbă, agresivitate) şi umanitarism. Reechilibrarea emoţională începe prin a conştientiza faptul că a trăi într-un timp supus competiţiei incită în fiecare om rivalitatea. - Monica Andrei
Feminin
O piesă despre condiția femeii în societatea contemporană. Acesteia i se clamează pe mai departe egalitatea cu bărbatul, însă continuă să fie supusă unor agresiuni din ce în ce mai sofisticat puse în practică.
iHamlet
Piesa exploatează percepția asupra problemelor adolescenților și a modului prin care ei ar putea fi atrași la teatru și s-ar putea regăsi în H, în Y sau Z și este un experiment care vizează limbajul atât scenic, cât și dramaturgic prin care am putea cuceri acest segment de public.
Pisica verde
Piesa vorbeşte despre 6 adolescenţi ce trăiesc într-un mic oraş muncitoresc, a căror viaţă se duce între şcoală, casă şi clubul în care îşi petrec nopţile. Este evidențiată drama adolescenților români de azi proveniţi fie din medii sărace, cu părinţi căpşunari, fie din familii monoparentale, fie din familii de bani gata. Droguri, alcool, amoruri neîmpărtăşite şi lipsa oricărui orizont. Peste toate acestea pluteşte un soi de speranţă iluzorie ce a prins formă într-o ideală pisică verde.
S-a întâmplat într-o joi
O piesă despre oameni singuri care ne invită să ne oprim să privim oamenii. Vecini, trecători, rude, colegi... Ar trebui să ne uităm chiar la noi, la viața noastră ca la o poveste desenată de un copil cu creta pe asfalt.
Semnale disperate către planeta Pluto
Trei persoane de genul feminin – o adolescentă, o femeie tânără având un partener de viață și o femeie matură, o mamă care și-a crescut singură copilul, se confesează. Vorbesc, încercând să-și compenseze, să-și aline astfel disperarea condamnării la singurătate. Nimeni apropiat nu le răspunde. Cele trei nu mai primesc feed-back-­uri nici măcar de la planeta Pluto, de la care parcă până mai adineaori mai recepționau semnale.

vezi toate stirile despre Elise Wilk


Optiuni vizualizare

Biografie Elise Wilk 

+12 12voturi

Elise Wilk

Elise Wilk s-a nascut la data de 29 iulie 1981 in Brasov, Romania.

Elise Wilk- născută în 1981 la Braşov, a studiat jurnalistica la UBB Cluj şi are un master în literatură şi comunicare (Univ. Transilvania Braşov).
La patru ani inventează piese de teatru pentru păpuşi, pe care le „pune în scenă” în spatele unui fotoliu. La 16 ani scrie prima piesă (un thriller absurd numit „Moartea Păpuşii” şi în care e vorba despre o crimă) şi trăieşte o experienţă traumatizantă văzând-o jucată la o serbare şcolară. La 17 ani debutează cu o piesă numită „Agenţia matrimonială” (în care e, de asemenea, vorba despre o crimă) într-o revistă culturală locală. În 2006, face următoarea afirmaţie în lucrarea de disertaţie: „În toate piesele pe care le scriu, simt nevoia să omor măcar un personaj. Am impresia că ceva nu e în regulă dacă nu moare nimeni”. În 2007 publică piesa „Autostop” (aţi ghicit, tot cu o crimă) într-o antologie a tinerilor scriitori braşoveni. Apoi se satură de crime. Detestă tot ce a scris până atunci. Decide că trebuie să-şi schimbe stilul. Suferă un puternic blocaj, după care îşi revine şi scrie în 2008 „S-a întâmplat într-o joi” (unde nu moare nimeni), cu care câştigă concursul dramAcum 5. Piesa se citeşte într-un spectacol lectură la Teatrul Foarte Mic (regia Alex Berceanu). 2010 e cel mai bun an de până acum: în iunie, „S-a întâmplat într-o joi” are premieră la Teatrul Ariel din Târgu Mureş (regia Rareş Budileanu). În octombrie, „Durata medie de viaţă a maşinilor de spălat” (a doua piesă unde nu moare nimeni) are premieră la Teatrul „I.D. Sîrbu” din Petroşani (regia Eugen Făt). Şi tot în 2010, se înscrie la Masteratul de scriere dramatică de la UAT Târgu Mureş. Povestea continuă.


Cronici ale spectacolelor dupa texte de Elise Wilk

Discutii:

propune tema de discutie

  Aminteste-ti datele mele