În ziua a VII-a a Festivalului (22 septembrie 2018), creatorii lui nu s-au dus să se odihnească. Au văzut ei că fusese bine (primit) ceea ce munciseră până atunci, aşa că au continuat. Bine au făcut... bine au găsit. Cel puţin asta au demonstrat aplauzele de la finalul celor două reprezentaţii.
Uvertura s-a numit Regele gol, scrisă de dramaturgul sovietic Evgheni Şvarţ şi pusă în scenă de Lucian Sabados, deopotrivă de teatrolog, regizor şi manager al Teatrului "Maria Filotti". Piesa e o poveste, alcătuită din însăilarea a trei poveşti ale danezului Hans Cristian Andersen: Porcarul, Prinţesa şi bobul de mazăre şi ultima, dar de loc cea din urmă, de fapt cea mai vestită: Hainele cele noi ale Împăratului. De ce o fi simţit Şvarţ nevoia unui asemenea "compot asortat"? Probabil pentru adormirea nu neapărat a copiilor, ci a tovarăşilor de la cenzură. S-a scontat, poate, pe amorţirea vigilenţei; pe inerţia care i-ar fi dus pe aceştia la
Citeste tot pe
Agenda LiterNet