Piese de Gianina Cărbunariu

20/20
Pe 19 si 20 martie 1990 la Târgu-Mures au avut loc confruntari între membrii comunitaþilor româna si maghiara, în care si-au pierdut viata si au fost ranite persoane din ambele tabere. 20/20 – douazeci de ani trecuti de la acea zi de 20 martie. În oftalmologie 20/20 defineste acuitatea vizuala perfecta.
Artists Talk
Despre vernisajul pentru „marele public“ al unei „lucrări de artă comunitară“, cu primarul, consiliera locală-profesoară și studenții-artiști grăind despre zidul-adică-gardul înnobilat prin culoare. Cîteva minute mai tîrziu, un regizor est‑european stabilit în Occident ajunge la o ciocnire de idei cu intervievatoarea sa, pe tema primirii refugiaților în Germania: est‑europenii sînt imigranții ideali, pe cînd refugiații…, ei bine, nu toți refugiații sînt teroriști, dar toți teroriștii sînt refugiați.
Asparagus
Dani este un român cu studii ajuns în Marea Britanie la cules de sparanghel. George este un pensionar britanic, uitat de fiul său şi nevoit să se întreţină dintr-o pensie mică. El plănuiește să îşi vândă casa şi să se mute în Bulgaria. Se întâlnesc într-un supermarket, puţin timp înainte de închidere, când magazinul face reduceri consistente la produsele perisabile și îşi rostesc gândurile cu voce tare, fără însă a se adresa unul altuia.
De vânzare/ For sale
Textul cuprinde perspective, mărturii, întrebări legate de tema acaparării de terenuri, un fenomen care se întâmplă deja de ani buni în România. ... Cum arată țăranul român în anul 2014? De ce în marea majoritate țăranii aleg să își vândă sau să își arendeze pământul? De ce este profitabilă agricultura pentru marii proprietari de pământuri români și străini, în timp ce micii fermieri se zbat să supraviețuiască? ... În ce este silit să se transforme țăranul român în contextul unei noi ordini mondiale? Ce se vinde și ce se cumpără de fapt? Cine ne hrănește, cu ce ne hrănește și cu ce preț? - Gianina Cărbunariu
Future
Piesa ridică problema funcționalității și a formei dramaturgiei contemporane. Ce este ficțiune și ce este realitate?
Kebab
La sugestia prietenul ei Voicu aflat de 2 ani in Irlanda, Mădălina părăsește România în căutarea unei cariere în showbusiness și a unei vieți mai bune. În avion, ea îl cunoaște pe Bogdan, care merge la Dublin cu o bursă. Inițial Mădălina lucrează într-un magazin cu kebab dar ajunge să se prostitueze. Cei trei devin dependenți unii de alții și dezvoltă o întreagă rețea de activițăi ilegale.
mady-baby.edu
Mady, Bogdan și Voicu sunt trei tineri ajunși pe tărâm irlandez care se ciocnesc cu duritatea unei societăți inițial idealizate, dar care, în șocul întâlnirii, le impune rigori noi, nu întotdeauna foarte confortabile. Mady este adolescenta de nici 14-15 ani ce ia drumul Irlandei, sperând că acolo va face o carieră artistică. Bogdan este beneficiarul unei burse de masterat în arte vizuale. Mady îl cunoaște în timpul zborului spre noul tărâm al făgăduinței și îl reîntâlnește mai apoi în chip de client posibil ori incert și, ceva mai încolo, în ipostaza de partener de afaceri. Voicu este peștele lui Mady și creierul afacerii.
Oameni obişnuiţi
Despre o serie de cazuri concrete din Marea Britanie, Italia şi România, documentate temeinic şi interconectate într-o poveste care dă imaginea generală a unei Europe falimentare moral.
Poimâine alaltăieri
un exerciţiu de imaginaţie: ce se va întâmpla cu noi în 20, 30, 50 de ani şi în ce măsură ceea ce facem acum va avea un efect mai târziu?
Sado-maso blues bar
Doi tineri - unul ajunge la închisoare altul aspiră la statutul de curvă de lux. Sa proaspăt sosit din Spania (a se înţelege eliberat din puşcărie unde a ajuns pentru că şi-a omorît tatăl într-un accident de maşină) şi prietenul său Ma cu o sexualitate pluridisciplinară fac un bar pentru sado-maso. (Oana Stoica)
Sold Out
Pornind de la practica regimului Ceauşescu de a vinde statului german etnici germani, piesa prezintă povestea unei familii de origine germană care se străduieşte să-şi cumpere plecarea definitivă din România comunistă. De vânzare profită din plin agenţii de securitate şi intermediarii, activiştii de partid şi vameşii.
Solitaritate
„Fiecare dintre cele cinci scene ale spectacolului este o ficțiune inspirată dintr-o realitate sau dintr-un anumit tip de discurs public prezent în societatea românească actuală: de la zidul construit în Baia Mare pentru a separa comunitatea rromă de șoseaua principală a orașului și până la marcarea din ce in ce mai radicală a diferențelor între categorii sociale, etnii, generații. Sub pretextul respectării unor convenții sociale și al salvarii cetățeanului, sunt inventate de fapt reguli noi menite să stigmatizeze diferența și să estompeze tot ceea ce ar putea să ne apropie. Mai grav decât radicalizarea discursului politic despre sărăcie - vazută ca o vină a celui incapabil să fie eficient - este faptul că acesta a contaminat spațiul public și riscă să devină o perspectivă normală, justă, perfect îndreptățită.” (Gianina Cărbunariu)
Stop the tempo
Un spectacol despre trei tineri care trebuie să ţină ritmul halucinant al lumii în care trăiesc: să-şi ia trei joburi, să vândă "mama" în reclame imbecile şi imbecilizante, să fie "super-mega-extra cool". Singura soluţie pe care cele trei personaje o găsesc în urma unei experienţe la limita căreia îi fac faţă împreună este să oprească acest ritm (Stop the Tempo!). Un spectacol în care actorii îşi asumă personal şi în intregime mesajul pe care încearcă să-l transmită.
Tigrul sibian
"Dupa ce a petrecut trei ore in libertate parcurgand padurea de langa Zoo, tigresa Mihaela a fost gasita de echipele de urmarire si impuscata mortal. Situatia aduce in prim-plan cateva teme fundamentale ale societatii actuale: captivitate versus libertate, «erorile» din sistem, teama centrului de periferie si a periferiei de centru. Prin interviurile facute in perioada de documentare, am incercat sa surprindem felul in care privirea «strainului» intalneste realitatile unui oras european de astazi: privirea minoritarului, a celui diferit, a outsider-ului, a celui care incalca norma", spune Gianina Carbunariu.
Tipografic majuscul
Mugur Călinescu avea doar 17 ani şi era elev la liceu în Botoşani când, în septembrie 1981, a alertat organele de Securitate timp de o lună pentru că a scris pe ziduri şi panouri inscripții menite să provoace în oameni o reacție față de încălcarea flagrantă a tuturor drepturilor și libertăților cetățenești, față de situația dezastruoasă a economiei din acea perioadă. După ce a fost prins, a fost continuu chemat la Securitate. La doi ani după momentul septembrie 1981, Mugur Călinescu se îmbolnăvește de leucemie și moare în anul 1985. Scenariul este un colaj de materiale ready-made (documente şi interviuri). - Gianina Cărbunariu
Vorbiți tăcere? / Sprechen Sie Schweigen?
Cât de scump se plătește visul românilor de câștiga bani în străinătate? Ce se ascunde în spatele sumelor care intră de ani întregi pe piața din România, trimise de românii plecați la muncă în Europa? Câte drame? Câte sacrificii? Ce înseamnă „integrare”? Despre un fenomen social cu grave efecte în ultimele decenii, 0 formă de sclavie protejată prin clauze aberante în contracte și mai aberante și a căror existență a putut și poate fi posibilă din cauza contextului social din țările post-comuniste, în care oamenii au fost nevoiți să plece peste graniță ca să muncească și să-și întrețină familiile.

vezi toate stirile despre Gianina Cărbunariu


Optiuni vizualizare

Biografie Gianina Cărbunariu 

+12 24voturi

Gianina Cărbunariu

Gianina Cărbunariu s-a nascut la data de 9 august 1977 in Bucuresti, Romania.

Gianina Carbunariu s-a nascut pe 9 august 1977, a studiat Literele la Universitatea Bucuresti si Regia la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica (UNATC) din Bucuresti. Masterat in Scriere Dramatica (UNATC, 2006). Membru fondator al grupului dramAcum. A avut burse si rezidente de dramaturgie la Wiesbaden, Londra, Valence. Marele Premiu la Concursul National de Dramaturgie al Ministerului Culturii, pentru Irealitati din Estul salbatic imediat (2000). Piesele sale Stop the Tempo (2003) si mady-baby.edu/Kebab (2004) – pe care le-a montat ea insasi la Teatrul LUNI de la Green Hours si Teatrul Foarte Mic –, Tipii astia seamana cu parintii nostri (2005) au fost traduse, publicate si montate in Germania, Franta, Irlanda, Polonia, Marea Britanie, Italia. Spectacolele Gianinei Carbunariu au participat la festivaluri importante din Europa – Wiesbaden, Torun, Moscova.


Cronici ale spectacolelor dupa texte de Gianina Cărbunariu

Discutii:

propune tema de discutie

  Aminteste-ti datele mele