Un spectacol de profundă şi tristă poezie, dar deloc edulcorat, de tulburătoare sensibilitate, dar deloc melodramatic, de crud cinism, dar deloc dezabuzat, cu fin halou ludic, dar deloc strident, un remake scenic, dar şi un making of creat peste ani şi ani este Strigăte şi şoapte, montat de Andrei Şerban la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj (cu premiera în 24 ianuarie), după filmul omonim al lui Ingmar Bergman.
Propunerea lui Şerban nu este însă o simplă „punere în scenă” a peliculei bergmaniene, ci o subtilă
reconfigurare a articulaţiilor semantice şi metatextuale ale acesteia, o revalorizare a poeticii regizorului suedez, explicată de altfel în ghiduşul interviu imaginar al lui Andrei Şerban cu Woody Allen, şi acela un admirator al lui Bergman: preocuparea pentru suflet, pentru „omul interior”.
„Povestea” propriu-zisă, a patru femei, trei surori şi slujnica uneia din ele, apropierile şi depărtările
lor, înstrăinarea fiecăreia,
Citeste tot pe
Revista Tribuna