„Svejk” la Teatrul Odeon și „Recviem” la Teatrul Național din București au în comun nu doar numele regizorului, cunoscutul și foarte solicitatul Alexandru Dabija, ci și tema războiului – e clar că e la modă –, tandemul cu Ada Milea, cam aceeași perioadă de repetiții, cam aceleași idei de realizare scenică și cam aceeași superficialitate ce se dorește disimulată într-un fel de lejeritate, care însă nu prea mai păcălește pe nimeni.
Și dacă la „Recviem”, așa demonstrativ cum e, se vede, totuși, o idee, fie ea și palidă, care revigorează textul lui Matei Vișniec, în „Svejk” ea lipsește aproape cu desăvârșire. Așa încât, dacă știți povestea din „Peripețiile bravului soldat Svejk”, nu mergeți să vedeți, pentru că o să vă distrugă gustul, iar dacă n-o știți, iarăși nu mergeți, pentru că o să vă faceți o idee falsă despre lumea lui Jaroslav Hašek. În schimb, dacă vreți să vă binedispuneți într-o
Citeste tot pe
Yorick