Nu sunt adepta comparaţiilor cu orice preţ. Nu consider că dacă un produs cultural s-a dovedit imbatabil anterior, nimeni nu ar mai trebui să se atingă de subiect. Cine a văzut filmul Cabaret, s-a simţit poate urmărit de imaginea creată de Liza Minelli, cine a fost martorul unor montări ale celebrului musical în lumea largă (şi bună a artei de acest gen), a venit, poate, la Teatrul German de Stat din Timişoara cu un gând frizând patul lui Procust, cu dorinţa de a compara. Personal, prefer să privesc un produs artistic reiterabil în variante diferite, ca pe un traseu surpinzător al unui tip ADN care poate naşte rezultate surpriză.
Mi se spunea de curând că, dacă cineva a creat ceva genial, e preferabil ca nimeni să nu se mai încumete să reia tema, sau dacă nu scrii ca Thomas Mann sau Hesse, mai bine te cufunzi, cuminte, în anonimat. Pot asculta cu docilitate un punct de vedere de acest gen, după care îmi văd de drum, pentru că am convingerea că,
Citeste tot pe
Art Act Magazine