Dintotdeauna și oriunde în lume raporturile dintre pãrinți și copii au fost unele cât se poate de complicate, așa cã nimic mai firesc ca literatura, teatrul, filmul, muzica sã încerce sã le surprindã, expunã, comenteze, analizeze în limbaje proprii. În caietul-program al spectacolului cu piesa Copilul
acesta de Joël Pommerat (caietul e nesemnat, e el creaþia colectivã a Secretariatului literar? – nu se știe!), montatã la Secția românã a Teatrului de Stat din Oradea, sunt amintite (și asta e foarte bine) o parte dintre acestea. Conflictul, desfãșurat pe multiple axe – tatã-fiicã, mamã- fiu, tatã-fiu,
mamã-fiicã, completat cu acela dintre cei ce au copii, deși nu i-ar fi dorit și cei ce nu au, cu toate cã ar fi vrut-o dar nu a fost sã fie, e din când lumea și pãmântul, nu prea þine cont de frontiere, e general uman. Nu e mai puțin adevãrat cã el a îmbrãcat forme ceva mai dramatice, dacã nu cumva
chiar mult mai dramatice, în Occident,
Citeste tot pe
Revista Familia