Piese de Lia Bugnar

Această Sonia
Povestea unei violoniste căreia într-o seară de gală, la Ateneu, îi sare arcușul din mână și…
Aici nu se simte
Ce s-ar întâmpla dacă într-o bună dimineaţă, din cauza unui miros păcătos, n-aţi mai putea ajunge la întâlnirea cu propria soţie, rămasă să plimbe un câine (Câine) pe care-l urăşte? Sau, pentru doamne, dacă din pricina aceluiaşi păcătos miros, aţi rata programarea la un doctor la care oricum nu voiaţi să ajungeţi? Dacă, la adăpost de infama odoare pe o platformă aproape de cer, v-aţi da seama că fericirea e o felie de pepene, o repriză bună de plâns şi, mai ales, să fii tu însuţi?
Camera cu portrete
Un doctor nebun face experimente într-o cameră specială amenajată ingenios într-un parc de distracții. Tinerii sunt atrași aici și trebuie să treacă o serie de probe pentru a putea ieși de aici. Confruntați cu această situație, spun despre ei înșiși acele adevaruri ascunse bine, care despart oamenii, sperie, ba chiar pot schimba relațiile dintre ei.
Fata din curcubeu
Prostituată? "O meserie ca oricare alta meserie care, deşi condamnată în numele bunelor moravuri sau al protejării copilăriei, nu e mai imorală decât munca agentului de la asigurări sociale, a minerului, funcţionarului, artistului, scriitorului, dactilografei, nu e mai abjectă, adică mai puţin abstractă, concentrată în cinism asupra banilor şi indiferentă la mijloacele de a-l obţine." Piesa îşi concentrează atenţia asupra laturii umane a prostituatei, adesea greu de observat în timpul "orelor de serviciu". Textul care se află la baza acestui spectacol dezvoltă două direcţii principale: misoginismul prezent la tot pasul şi decăderea, soarta unei "copile a străzii.
Felii
Femeile care au trecut prin viaţa unui bărbat care moare subit se întâlnesc, se descoperă, își povestesc „felii” de existenţă şi li se schimbă destinul după moartea lui. Vin în contact vieţi care până atunci se dezvoltaseră separat, iese la iveală drama unei familii în care soţia, abandonată de el după o operaţie la sân, devine alcoolică, fiica, dependentă de droguri, intră în comă, mama, trăieşte cu cinism.
Femeia din manuscris Fragment disponibil online
Femeia din manuscris e într-un fel femeia anilor noştri. E femeia care se lasă atrasă în pasiuni inimaginabile şi care supravieţuieşte sfârşiturilor, care îşi ia viaţa în propriile mâini (sau propriul condei) şi refuză să se supună lipsei de imaginaţie a unui soţ-scriitor pe cât de previzibil şi egal în familie, pe atât de darnic şi înflăcărat în lumea personajelor sale. Femeia din manuscris e femeia modernă "îmbogăţită" cu un suflet pasional, învăluită într-un val subţire de romantism, dotată cu atâta hotărâre câtă are nevoie şi parfumată cu un strop de delicateţe. - Ana Sipciu
Firmituri Fragment disponibil online
"Firmituri" e o felie de pâine cu magiun. Sau o farfurie de găluşti cu prune. Sau un cotor de varză. Sau punga pe care te-ai dat vreodata pe derdeluş în lipsă de sanie. Sau aţa care-ţi unea mănuşile cu un deget ca sa nu le mai pierzi si pe-alea (sper ca n-am fost singura cu mănuşile unite între ele de o aţă trecută pe dupa gât). În fine, e o piesă pe care am scris-o la rugamintea unor prieteni actori (care şi joacă în ea) în două zile. Deci ea era acolo demult, aştepta doar un prilej sa iasă. Cam asta ar fi cu Fir?mituri (ştiu că lipseşte un i, în dicţionar e firimituri dar aşa am apucat să zic din copilărie şi nu mai schimb, fiecare avem dreptul la un cuvânt uşor greşit, pe care l-am auzit noi altfel decât restul lumii). A! N-am spus nimic despre piesă, de fapt. Sunt doar nişte fir'mituri care te fac sa râzi cu batista în mână. Cam asta e.
Jocul de-a adevarul Fragment disponibil online
"Adevărul e ceva în care poţi să înnebuneşti. Pentru că te face liber. Libertatea sperie. Presupune să fii responsabil, să asumi, să te dezbraci de tine. Şi să devii automat antipatic. Pentru că e mai simplu să trăieşti singur în adevăr. Minciuna leagă oamenii." (Dorina Chiriac)
Liniuțe
O comedie dulce - amară despre a fi sau a nu fi responsabil, a fi sau a nu fi îndrăgostit, despre bănci, gânduri stinghere şi alte lucruri neaşteptate care au multe de povestit?
Masculin-feminin
Graniţele dintre sexe sunt încălcate, mai întâi cu seninătate, după care, cu tristeţe, apoi cu haz de necaz şi, în toate aceste situaţii, cu umor. Cam cât de puternică poate fi o iubire? La câte schimbări rezistă ea? Cât de radicale pot fi schimbările? O comedie la care râsul e cu lacrimi… de tristeţe...
Matrimoniale
În plină criză, Eva dă un anunț pe net în care declară că are bani mulți și își caută soț. La examen se prezintă doi pretendenți la mâna și la banii Evei: Tibi – un băiat de cartier și Zaharia – un băiat mai elevat, cu pretenții de intelectual, dar cu un singur obiectiv: banii.
Melcul
Povestea reală a Anei Mureșanu, o femeie care a lucrat undeva în Germania, unde a îngrijit o familie de bătrâni bogați. O poveste despre dragoste, bătrânețe, tristețe, neputință, despre o formă mult mai subtilă de dezrădăcinare.
Noi4
Cu ajutorul a patru fete frumoase și nonconformiste, piesa ne poartă prin lumea vieții artiștilor, cu iubire şi trădare, cu mărturisiri şi dezamăgiri.
O piesă deşănţată
"O piesă deşănţată" e piesa în care toate personajele sînt pozitive. Faptul că ajung să se certe, sa se bată şi să se împuşte ne surprinde la fiecare repetiţie şi pe mine care am scris piesa, şi pe Dorina care a regizat-o. În afară de noi, cei care repetăm la ea, n-a vazut-o niciun muritor pînă acum, aşa că habar n-avem dacă e comedie sau dimpotrivă. Am învăţat din experienţă să nu mai considerăm un reper crizele de rîs pe care le avem noi în timp ce repetăm. Ce e sigur e că nu seamănă deloc cu celelalte piese ale noastre, deşi e rudă cu ele. E ca un copil din flori aşa. - Lia Bugnar
Oase pentru Otto Fragment disponibil online
"...la periferia speranţei se vor găsi mereu oase pentru Otto, simpaticul maidanez coborât din titlu, în plină scenă. Acesta este pretextul sau partea vizibilă a subtextului. Restul este iscusitul decupaj al situaţiilor şi replicilor, stăpânit cu o tehnică relevabilă, lăsând să transpară, dincolo de aparent-banala tramă, imprevizibile resorturi de umanitate şi frumuseţe." (Valentin Dumitrescu, Revista 22)
Oferta de serviciu
În urma unui anunt din ziar prin care se caută „tânără talentată“ se prezintă la interviu șapte fete. Dar, timp de o oră și ceva nimeni nu își face apariția să le intervieveze. Plictisite, fetele vor sta de vorbă și deși sunt potențial rivale, între ele se crează un aer de intimitate. În final vor pleca în căutarea altor anunțuri.
Omul de zapada Fragment disponibil online
Ce s-ar întîmpla dacă într-o bună dimineaţă, din cauza unui miros păcătos, n-aţi mai putea ajunge la întîlnirea cu propria soţie, rămasă să plimbe un cîine (Cîine) pe care-l urăşte? Sau, pentru doamne, dacă din pricina aceluiaşi păcătos miros, aţi rata programarea la un doctor la care oricum nu voiaţi să ajungeţi? Dacă, la adăpost de infama odoare pe o platformă aproape de cer, v-aţi da seama că fericirea e o felie de pepene, o repriză bună de plîns şi, mai ales, să fii tu însuţi? – Iulia Popovici
Peretele
“Peretele e o poveste mare cu două buzunare, în care încap două poveşti mai mici care se influențează una pe alta, se completează una pe alta, ba chiar aş îndrăzni să spun că râd una de cealaltă” - Lia Bugnar
Sapte dintr-o lovitura Fragment disponibil online
Acţiunea piesei se desfășoară într-un studio de televiziune. Este o întrecere pe parcursul a trei zile între cele șapte personaje, șapte tineri care participă la o cursă a vieții, alergând după propriile vise, facând pentru aceasta orice fel de sacrificii.
Shaking Shakespeare scenariu
Textul pornește de la povestea lui Hamlet și cuprinde și scene din alte piese shakespeare-iene, trecând în revistă marile teme umane din opera sa: trădarea, înşelătoria, gelozia, invidia, dorinţa acerbă de putere.
Sta sa ploua Fragment disponibil online
Trei tinere talentate se află în pragul unei crize existenţiale. Au întemeiat un grup pop, numit "Stă să plouă", şi visul lor este să se afirme în lumea muzicală.
Zece pentru New York
Zece tineri actori sunt răpiţi la New York de un băiat care vrea să îi facă mamei lui pe plac. Cei zece se urcă din greşeală în maşina răpitorului şi ajung într-o cameră unde din când în când mama este adusă pentru a se bucura de arta lor. Totul cu pistolul fluturat ameninţător şi cu gloanţe care din când în când mai împuşcă degetele celor care nu se conformează.

vezi toate stirile despre Lia Bugnar


Optiuni vizualizare

Biografie Lia Bugnar 

+13 21voturi

Lia Bugnar

Lia Bugnar s-a nascut la data de 4 ianuarie 1969 in Bucuresti, Romania.

Absolventa a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică, Bucureşti, secţia actorie, clasa profesor Sanda Manu din 1995.

Autoarea scenariilor de film („Cobai" -co- scenarist alături de Vali Florescu , „Camera ascunsă" - lung-metraj, regia Bogdan Dumitrescu , „După ea", 2004 si „Bună, ce faci?", regia Alex Maftei ) si are o prestigioasa activitate de scenarist si regizorala in teatru, unde a obtinut succese deosebite, atat ca actrita cat si ca regizoare ("Şapte dintr-o lovitură" - Teatrul Naţional Bucureşti, regia Ion Caramitru, 2008, „Ofertă de serviciu" - Studioul Casandra, regia Gelu Colceag; Teatrul Dramatic Fanny Tardini, Galaţi; Clubul Prometheus; „Aici nu se simte" - Teatrul LUNI de la Green Hours, regia Al Dabija - Festivalul Naţional de Teatru, 2003, Festivalul de Teatru Sibiu, 2004; Festivalul de Teatru Brăila, 2004; Piesă publicată pe Liternet cu titlul Omul de zăpadă,„Femeia din manuscris" - spectacol lectură, Teatrul Odeon; Festivalul de Teatru de la Sibiu, secţiunea lectură şi publicată în Antologia festivalului, 2003, „Oase pentru Otto" - Teatrul LUNI de la Green Hours, Festivalul Naţional de Teatru, 2003, Festivalul de Teatru de la Sibiu, 2004; Festivalul de Teatru Brăila, 2004; Marele premiu Fringe Festival Dublin, 2004 , „Stă să plouă" - Teatrul LUNI de la Green Hour, „Fir'mituri" - Teatrul LUNI de la Green Hours, regia Dorina Chiriac sau „Jocul de-a adevărul" - Teatrul Metropolis, regia Dorina Chiriac şi Lia Bugnar )

Nominalizare la Esb Dublin Fringe Festival 2004 pentru cea mai buna actriţă


Cronici ale spectacolelor dupa texte de Lia Bugnar

Discutii:

propune tema de discutie

  Aminteste-ti datele mele