Piese de Mihaela Michailov

Altă istorie nu se putea scrie!
Există asupra Unirii de la 1918, ca şi asupra oricărui fapt, istoric sau personal, mai multe viziuni, unele dintre ele putînd fi simultan posibile. Textul este despre aceste perspective multiple, uneori antagonice asupra Marii Uniri şi a participării României la Primul Război Mondial, exprimate de istorici, teoreticieni sau chiar actanţi (de la Constantin Noica la Mihail Roller sau Ecaterina Arbore) în diferite perioade, unele dintre aceste viziuni devenind, pe rînd, versiunea oficială într un anume moment istoric. Spectacolul arată cum, în dezbaterile publice, nuanţele se anulează şi perspectivele diverse ajung să se reducă la două poziţii principale (ai căror susţinători se acuză reciproc că au opinii fasciste, respectiv comuniste).
Amintiri din epoca de şcoală
Despre identitatea copilului, cu toate mutaţiile care se produc în personalitatea acestuia atunci cînd se reidentifică drept elev. În ce măsură şcoala afectează personalitatea copilului? Şcoala este o formă de educare sau de disciplinare? Profesorii dezvoltă abilităţile copiilor, sau îi aliniază unor standarde, îi uniformizează?
Balul
Scenariu dramatic de Radu Alexandru Nica şi Mihaela Michailov, după o idee Theatre de Compagnol. România trecută şi România prezentă se întâlnesc la intersecţia gesturilor care au asfaltat istoria. Balul este spectacolul României turnate în corpul mare - istoria colectivă - şi corpul mic – individual. Istoria e cinică, o macromişcare concertată, împărţită în micromişcări ale destinului. Balul începe când gestul detonează istoria. Mult după ce cuvintele mari s-au spus. (Mihaela Michailov)
Capete înfierbîntate
Șapte monologuri care conţin şapte puncte de vedere diferite, de cele mai multe ori contradictorii, despre 13-15 iunie 1990 încearcă, prin însumare, să arate ADEVĂRUL despre aceste evenimente care au marcat societatea românească.
Complexul Romania Fragment disponibil online
Suntem un popor mic cu o cultură mică şi cu un complex mic. Complexul România. România, ţara în care călăii devin vedete TV, în care victimele dispar în tăcere, de unde pionierii pleacă în Canada să lucreze la o spălătorie auto. O ţară de "basm", nici măcar horror căci nouă nu ne reuşeşte nimic la superlativ. Trăim călduţ şi visăm mediocru. - Oana Stoica
Copii răi
Pornind de la un caz de violenţă în şcoală, când o fată de 11 ani e legată şi bătută de câţiva colegi în sala de clasă, piesa analizează problematica relaţiei copil-părinte-profesor. În urma divorțului fata este crescută doar de mamă și privește școala cu superficialitate (chiulește, nu-și face temele sau le face în autobuz, vrea să fie liberă etc.) fiind la rândul ei abordată cu superficialitate de profesori care o înţeleg prea puţin şi nici n-au răbdare să afle de ce eleva este comodă şi mediocră.
Cum traversează Barbie criza mondială Fragment disponibil online
Şapte paşi către împlinirea personală. Succesul în zece trepte. Cum traversează Barbie criza mondială este o piesă despre nişte oameni care vroiau să fie liberi şi care au constatat că nu mai e chiar atît de uşor. De teamă să nu să nu se transforme în fiinţe cu suflet de plastic, împreună, din visele şi din spaimele lor, au creat un spaţiu, o lume din cuvinte şi imagini. O piesă despre libertate. Şi despre lipsa ei.
Faceţi loc
Textul este o înşiruire de monologuri ale unor personaje diverse: o femeie revoltată că nu se acordă atenţia cuvenită dezvoltării spaţiilor verzi şi protecţiei animalelor, o alta ce a deţinut o proprietate care i-a fost naţionalizată, un chiriaş al unei case naţionalizate ca recompensă pentru meritele sale de “tovarăş”, un alt chiriaş, de origine rromă, aflat la necaz, un cuplu de tineri ce îşi caută o locuinţă, un politician aflat în campanie electorală.
Familia fără zahăr
Despre percepția asupra înțelegerii familiei, ca o construcție fluidă, în care apartenența se scrie continuu și raportările se schimbă în funcție de variabile imprevizibile. Familia este văzută ca un concert în care vocile părinților, copiilor, bunicilor, bisericii, roboților, regulilor normative și clișeelor opresive se intersectează.
Familia Offline
Patru copii sunt lăsaţi în grija fratelui mai mare, deoarece părinţii pleacă la muncă în străinătate de unde le trimit din când în când pachete, legătura lor sufletească deteriorându-se treptat. În tot acest timp frații trec prin peripeţii şi probleme pe care trebuie să le depășească singuri.
Fetița soldat
O fetiță vrea să devină când va crește mare, nu balerină, nu doctoriță, ci... soldată! E gata să sacrifice tot pentru ca bunica ei să rămână lângă ea, să nu-i fie răpită de boală...
Google ţara mea
O serie de istorioare personale, care fac referiri la evenimente politice și sociale actuale, la unele scandaluri de presă cu tentă de discriminare.
Ibsen Incorporated
Despre societatea occidentală a secolului 21 şi problematica dramaturgiei lui Ibsen, punând faţă în faţă capitalismul incipient cu cel deja matur.
Interzis sub 18 ani Fragment disponibil online
Edi are 40 de ani, o fiică de 17 ani, Lulu și o iubită tot de 17 ani, Mona. Amândouă vor să se mute azi la el. Toţi trei într-o garsonieră. Cu două puştoaice care au nevoie de atenţie exclusivă non stop. Care s-au săturat de reguli trase la xerox. Şi de părinţi absenţi. Cât sunt de conectaţi, de fapt, părinţii la vieţile copiilor lor, cât de mult îi lasă să facă propriile lor alegeri? Câte din regulile pe care le impun le respectă ei înşişi și cât de pe bune iau responsabilitatea de părinte?
Limite
Explorează panoramic sistemul de educaţie prin investigarea mentalităţilor adulţilor implicaţi, profesori şi părinţi. Pornit de la un caz real de bullying şi documentat prin interviuri, spectacolul surprinde atitudini, mai mult sau mai puţin rigide, învechite sau nedrepte, ale adulţilor care eşuează în gestionarea unei probleme a copiilor.
Maskar (Între)
Despre discriminarea romilor „de la origini și până în prezent”.
Mi-e frica
Text despre spaimele şi anxietăţile nevricoasei societăţi contemporane, care-şi varsă temerile şi frustrările pe la fel de anxiosul aproape.
Profu' de religie
O fetiţă îi provoacă pe cei din jurul ei să se joace de-a realităţile adevărate, de-a "leapşa printre crâmpeie de imaginaţie".
Say it now!
Textul îşi propune să implice teatrul în procesul de formare a tinerilor, să încurajeze creativitatea şi auto-comunicarea.
Sub pămînt. Valea Jiului 2012
Trilogia 1918. Răzvrătiții
Textul își propune să regândească varianta oficială a istoriei, să reconstruiască diverse perspective asupra unei perioade atinse de zbucium, deznădejde, dar, deopotrivă, marcată de curaj, determinare sau frică, multă frică. Despre chipurile nevăzute ale aceleiași povești, despre un trecut pe care nu îl știai așa, despre pierdere și despre dezbinare.
TV for Dummies
O mamă singură atât de preocupată de serviciu încât își neglijează fetița, o casnică, a cărei viață înseamnă urmărirea programelor TV, un tânăr racolat pentru a răpi copii care ajung apoi în rețele de trafic internațional – personaje care încearcă să ne ajute să răspundemla întrebări importante: Care este dinamica între public şi televiziune – cine afectează pe cine? Cine conduce? Cine manipulează? Ce e mai important: informaţia sau impactul?

vezi toate stirile despre Mihaela Michailov


Optiuni vizualizare

Biografie Mihaela Michailov 

+6 10voturi

Mihaela Michailov

Mihaela Michailov s-a nascut la data de 26 iulie 1977 in Ploiesti, Romania.


Cronici ale spectacolelor dupa texte de Mihaela Michailov

Discutii:

propune tema de discutie

  Aminteste-ti datele mele