Spectacol din fluxul „Dramaturgi Români Contemporani“, Viaţa pe un peron, cu un scenariu de Carol Erdös după romanul omonim al lui Octavian Paler, este o realizare de excepţie a regizorului Gavriil Pinte, prezenţă online a lunii august.
Scenariul redă tensiunea romanului din perioada de apariţie a acestuia şi un dramatism frust se instalează în spectacol încă de la început.
Situată, ca şi romanul, între onirism şi realitate, piesa acoperă două dimensiuni de comprehensiune: una socială, care primează, cu un clar mesaj politic camuflat sub parabolă, şi una metafizică.
Prima, cu o polisemie culturală greu de epuizat (Camil Petrescu şi conceptul de dreptate socială, Ionesco şi rinocerizarea, Cervantes şi donquijote-ismul în varianta omului nou, Kant şi conceptul de pace eternă etc.), se alcătuieşte din puncte ce ajung să realizeze progresiv o frescă : diverse parole („mâine va fi timp frumos“), ţipătul (absenţa logicii generează
Citeste tot pe
Critic de teatru