Cu cea mai recentă creaţie a sa, realizată pe scena Sălii GEORGE CONSTANTIN a Teatrului Nottara - "Jocul dragostei şi al morţii"-, regizorul Lucian Giurchescu şi-a propus un comentariu artistic privind radiografia unor vremuri tulburi, nebuloasa unui regim politic susţinut prin teroare şi supravieţuirea indivizilor într-un context propice celor mai josnice şi umilitoare compromisuri.
Romain Rolland, el însuşi decepţionat, spre sfârşitul vieţii, de pervertirea idealurilor politice în care crezuse, a scris "Jocul dragostei şi al morţii" în 1924, considerându-şi opera drept "drama despre limitele puterii, limitele vieţii, despre tragicul conflict dintre conştiinţa individuală şi raţiunea de stat".
Fără a avea pretenţia de a fi o capodopera a teatrului inspirat din evenimente istorice, această piesă are o anumită tensiune, pe alocuri explicită, un frison al acţiunii. Personajele par rămăşiţe ale unei lumi în derivă, suspendaţi între
Citeste tot pe
Port.ro