Un dramaturg ungur, György Schwajda, şi piesa sa nonconformistă, „Ajutor (Imnul)”, la Teatrul Metropolis. Directorul Teatrului Metropolis, George Ivaşcu, se ţine de cuvânt: proiectele devin spectacole şi spectacolele merită investiţia de îndrăzneală.
Deşi totul arată normal, ca la oameni, n-ai vrea să ai vreo legătură de familie sau să fii prieten cu cei doi soţi care discută calm pe scenă. Casa pare curată, femeia e îmbrăcată îngrijit, bărbatul e stângaci şi stânjenit, dar când e trezit brusc din somn nimeni nu arată ca din cutie şi probabil că aseară omul n-a venit acasă tocmai treaz.
Ceva misterios se petrece, totuşi, printre puţinele obiecte din camera unde pe un loc vizibil se află un tomberon (scenografia: Sorina Iuganu, Vladimir Iuganu). Dialogul şi, pe urmele lui, interpreţii ascund tot ce li se pare a fi neconform cu regulile stabilite de ceilalţi, transformă în zâmbet tot ceea ce este suferinţă.
Luminiţa Gheorghiu în
Citeste tot pe
Adevărul