Teatrul Masca spune:

La mulţi ani de Sf. Nicolae!

Tuturor celor ce poartă numele sfântului sărbătorit astăzi, Masca le urează LA MULŢI ANI! Multe şi felurite lucruri minunate rămân mărturie în viaţa acestui sfânt, episcop al Mirelor Lichiei, al cărui nume se tălcuieşte ,,biruitorul poporului”. Dar mai presus de … Continue reading

Lorena Lupu spune:

A trois.

Simona Tache şi Mihai Radu sunt membrii fondatori ai fanclubului Octavian Paler. S-au cunoscut pe băncile şcolii, la Colegiul Naţional de Astrologie şi Stele-n Ochi “Urania von Nostradamus” şi de atunci, s-au dedicat adevărurilor absconse ale destinului implacabil. După ani … Continue reading

Tudor Chirila spune:

Vama feat. Guess Who - Zile fericite (videoclip oficial)

Dacă vă place, răspândiţi-l! :)



Cornel Popescu spune:

Army chat

Military parade, Bucharest 2013.

Lacramioara Brecea spune:

To speak or not to speak

Imi plac din ce in ce mai mult conferintele. In mare parte si pentru ca sunt in perioada in care ma simt ca un burete. Adulmec oamenii valorosi, sufletele tari, personalitatile puternice. Ma inspira si imi raspund unor intrebari pe care ma bucur ca mi le ridic. Intr-o vreme am predat dictie si intr-o alta […]

Marius Th Barna spune:

HOOPER la BIEFF 2013

hoo Mail

Press ? for keyboard shortcuts.

Picturile celebrului Edward Hopper prind viață în filmul-eveniment SHIRLEY – VISIONS OF RE

Bucharest International Experimental Film Festival BIEFF
To Me
Today at 7:03 AM
Picturile celebrului Edward Hopper prind viață în filmul-eveniment SHIRLEY – VISIONS OF REALITY la BIEFF 2013
BIEFF 2013
Picturile celebrului Edward Hopper prind viață în filmul-eveniment SHIRLEY – VISIONS OF REALITY la BIEFF 2013


Gala de închidere BIEFF aduce în premieră în România cel mai recent film al celebrului artist vizual austriac GUSTAV DEUTSCH, SHIRLEY – VISIONS OF REALITY. Proiecția-eveniment va avea loc în prezența regizorului la Cinema Studio, duminică, 15 decembrie, și este posibilă grație sprijinului generos oferit de Forumul Cultural Austriac.

O încântare atât pentru cinefili, cât și pentru iubitorii artelor plastice, filmul a avut premiera internațională la Berlinale 2013, fiind considerat o realizare cinematografică unică, un dialog fascinant atât între pictură și cinema, cât și între istoria individuală și cea politică. Un omagiu adus iconicului pictor american Edward Hopper, filmul dă viață, prin mijloace cinematografice, unei serii de 13 tablouri ale acestuia, pentru a spune povestea unei femei ale cărei gânduri, emoții și reflecții ne fac să observăm o eră din istoria Americii. Prin seria de tableaux vivants ce recreează cu măiestrie universul vizual al lui Hopper, DEUTSCH pune în lumină inerentele calități cinematografice și narative ale picturilor artistului american. (TRAILER)

După prezentarea la Berlinale, filmul s-a bucurat de o impresionantă carieră în circuitul festivalier internațional, fiind proiectat în festivaluri și muzee prestigioase din întreaga lume, precum Karlovy Vary 2013, Melbourne 2013 sau Viennale 2013, fiind de asemenea extrem de apreciat de presa de specialitate.
 

Potrivit The Hollywood Reporter: „artistul experimental GUSTAV DEUTSCH obține un succes remarcabil în reproducerea pe film a 13 dintre cele mai renumite lucrări ale pictorului american Edward Hopper, printr-o meticuloasă scenografie concepută de el însuși și un ecleraj superb semnat de directorul de imagine Jerzy Palacz. (...) O reconstrucție cinematografică de imagini și stări pentru cunoscătorii lui Hopper, filmul plasează într-un mod controversat opera artistului realist american într-un context social, politic și cultural“. (Deborah Young)

Filmul urmărește povestea vieții lui Shirley, „o femeie care trăiește în America anilor 1930, ’40, ’50 și a începutului anilor ’60. O femeie care nu acceptă realitatea Marii Crize Economice, a celui De-al Doilea Război Mondial, a epocii McCarthy, a conflictelor rasiale și a campaniilor pentru câștigarea drepturilor civile ca fiind una dată, ci mai degrabă ca fiind una generată și ajustabilă. O femeie a cărei muncă de actriță a familiarizat-o cu mizanscenarea realității, cu chestionarea și modelarea ei; o actriță al cărei scop și viitor nu sunt succesul solo sau statutul de star, ci care luptă, ca parte dintr-un colectiv, ca teatrul să aibă un impact social. O femeie care nu se poate să se identifice cu modelul tradițional de soție și care totuși își dorește să aibă un partener de viață“. (GUSTAV DEUTSCH)
 

GUSTAV DEUTSCH este unul dintre cele mai proeminente nume ale avangardei contemporane austriece și unul dintre cei mai importanți regizori de pe scena internațională a cinema-ului experimental. Remix-urile sale extrem de ludice și adesea amuzante ale istoriei cinema-ului reflectă căutarea unei „înțelegeri senzuale” a limbajului filmic și a modurilor în care cinema-ul, istoria și viețile individuale se întrepătrund.

Membru al grupului internațional de artiști Der Blaue Kompressor – Floating & Stomping Company (DBK) și director artistic al Academiei Aegina din Atena, DEUTSCH a fost apreciat de-a lungul timpului la nivel internațional pentru filme precum FILM IST. A GIRL & A GUN (Mențiune de Onoare – Viennale 2009),
FILM IST (7-12) (Premiul pentru Cel mai Bun Montaj – Festivalul Internațional de Film Experimental Ann Arbor 2003), FILM IST (1-6) (Marele Premiu – Ann Arbor 2000) sau pentru TASCHENKINO și FILM IST MEHR ALS (premiate la Viennale 1996).

Cea de-a 4-a ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc în perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio și Cinema Elvira Popescu, și este susţinută de Centrul Național al Cinematografiei, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Universitatea Națională de Arte, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, UCIN, British Council, Ambasada Regatului Țărilor de Jos, Programul Statul de Drept Europa de Sud-Est al Fundației Konrad Adenauer, Forumul Cultural Austriac, Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Goethe-Institut, JTI, Dacia, Jameson. 
Urmăriți BIEFF pe FacebookTwitterYouTubeVimeoMubiTumblr.
BIEFF
Festivalul Internațional de Film Experimental București
11-15 decembrie 2013
Cinema Studio / Cinema Elvira Popescu
Departament PR
pr@bieff.ro
press@bieff.ro
www.bieff.ro







This email was sent to barna_marius@yahoo.com
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
Bucharest International Experimental Film Festival BIEFF · Galeria UNAgaleria, Strada General Budisteanu nr. 10, Sector 1 · Bucharest 011226 · Romania

Email Marketing Powered by MailChimp

Lucia Verona spune:

Diva e din nou printre noi. Să ne bucurăm, deci...

GAUDEAMUS.
Romexpo.
Sîmbătă, 23 noiembrie 2013, ora 18,30 la standul Tritonic.
Stella Marian-Harrington, celebra soprană pe care cititorii au întîlnit-o în „Crima de la jubileu” și apoi în „Moartea zboară cu low cost”, revine în romanul „Crime la festival”, apărut la editura Tritonic și va investiga misterioasele crime petrecute la un festival de operă.

La lansare va fi prezent și Stelian Munteanu, ale cărui noi aventuri sunt povestite de Bogdan Hrib în volumul „3+1”.
Cum spuneam, GAUDEAMUS!

Iar pentru cei care au lipsit de la lansarea din aprilie a volumului Shakespeare VI, o nouă lansare, vineri, 22 noiembrie, la ora 14, cum puteți vedea în imaginea de mai jos.

GAUDEAMUS IGITUR!



Ana Ioana Macarie spune:

SECRETELE IUBIRII NOASTRE (uneori)







Uneori simt
Ca-i iubesc pe toti vagabonzii lumii –
 Pentru ca tu esti un vagabond.
Alteori simt
Cum ii iubesc pe toti cei saraci si bolnavi –
 Pentru ca tu ai fost sarac si esti bolnav.
Uneori ii iubesc pe toti cei urati
  Pentru ca si tu esti urat uneori.

Si iubirile astea cresc in mine
Si-mi expandeaza fiinta
Si asa, din iubire pentru tine, uneori,
Devin Femeia Uriasa, femeia cat o planeta.
Atunci ai putea sa te joci nestingherit
In urechea mea interna ca intr-un
Urias parc de distractii. (Asa as avea o scuza
Ca-mi pierd echilibrul…)

Iubirea mea pentru tine, uneori,
Ma face sa devin un mutant, un monstru, un gigant;
Dar raman suficient de treaza
Cat sa fug sa m-ascund de tine atunci
(in cer, printre alte planete…)
Ca sa nu ma vezi asa niciodata.
(stiu ca ma banuiesti uneori…)

Tu trebuie sa ma vezi doar atunci
Cand ii iubesc pe altii –
Mai putin acut, extins, intens…
Atunci imi pastrez proportiile,
Ba chiar le si echilibrez .


Si tu esti un estet (in secret…)

Gabriel Badica spune:


Mircea M. Ionescu spune:

Pușlamale, Pescăruși, Școala de proști și… Bunul Dumnezeu

…Frumoasă Toamnă pentru mine, într-un an foarte agitat, cu sănătatea la pământ, însă neîngenunchiat. Mă hrănesc, invidiat, cu Vise… …Am devenit bunic, Genevieve venind pe lume, în însorita Florida, la 13 octombrie! Sper să ne cunoaștem în final de an, pe 20 Decembrie… …Joi, 7 noiembrie, merg la Arad, cu sufletul plin, pentru a 24-a premieră [...]

Amiel Gladstone spune:

A letter received in the mail this week by Toronto dramaturg Iris Turcott.

Reposted from Daniel MacIvor’s tumblr: Dear Mrs. Turcott: I am an adherent of Augusto Boal and Guy Debord. My play has taken 10 years to write and once spanned 420 pages. After reading a Dutch translation of “Finnegan’s Wake”, I realized my folly and began heavily editing my play. For 7 of the 10 years […]

Geo Dinescu spune:


Mihai Fulger spune:

Esenţializare

(text publicat în revista „Observator cultural”, nr. 693 din 4 octombrie 2013) La limita de jos a cerului este un film de Igor Cobileanski după un scenariu de Corneliu Porumboiu. Şi este o revelaţie. Viorel are 19 ani. E şomer. Tatăl lui a fost poliţist. Acum e mort. Mama lui îl tot bate la cap […]

Mugur Grosu spune:

UPANISHADOWS



Spre finele verii, într-un apartament din cartierul Titan, 4 făpturi s-au întâlnit pentru prima oară în această formulă, și-au acordat instrumentele sufletești, au văzut că e bine și au promis să mai aibă astfel de întâmplări împreună. Apoi, unul dintre ei s-a călugărit și au rămas trei: Jak Neumann [sax], Mugur Grosu [synth], Gabriel Grigore [contrabas].
Marți, 15 octombrie, de la ora 20, ne developăm umbrele în Question Mark [Pasagiul Victoriei, București]. De data asta împreună cu voi :)


Dalia Octavia Pusca spune:

De acum sunt pui de lup

Ce ma bucura pe mine este ca exista nebuni extremisti care urla chestii neplacute pentru urechile unora si nedigerabile pentru burtile statute ale altora. Chiar si daca nebunii sunt cateodata mult prea exagerati, nu-mi fac griji. Caci cine are minte poate discerne. Stiu, sunt rea. Dar bine ca vin altii sa ne impinga de la spate, caci noi ne limitam linistiti existenta la imperecherea dintre daci

Razvan Tupa spune:

100 thousand poets for change" event in Bucharest 2013

100 thousand poets for change" event in Bucharest 2013, a set on Flickr.

Raluca Botez spune:

Exista speranta


In drum spre casa m-au alergat cainii, fiind pe bicicleta.. Am tehnica mea, respectiv ma opresc si vorbesc cu ei si asta ii calmeaza de obicei. Acum am dat peste unul mai nevricos care ii starnea si pe ceilalti, drept urmare a trebuit s-o iau la pas, pe langa bicicleta. A trecut pe langa mine un taxi, a oprit 200 de metri mai in fata, apoi a dat inapoi pana in dreptul meu si domnul de la volan mi-a zis: "haideti, domnisoara, mergeti inainte, ca va pazesc eu de astia", ceea ce a si facut.
Domnul acesta a fost ingerasul meu in seara asta + ca ma face sa cred ca noi, romanii, nu suntem numai nepasatori si rai, cum ne place sa ne vedem mai tot timpul.

Liliana Campeanu spune:

BALCIK, MANGALIA SI VENUS - iulie 2013

Mangalia

Venus

 

Balcik - Gradina lui Allah 



 






Mangalia



 Mangalia






Balcik





Mihai Malaimare spune:

Eclaire!

PNL o fi inteles ca lucrurile s-au cam limpezit? Cand nu ai facut nimic in teritoriu timp de patru ani in Opozitie, acum nu ai a te astepta la nimic bun.

Teatrul Studentesc PODUL spune:

Vlaicu-Vodă. Luni 25.03 la ora 20.00

Luni 25.03 la ora 20.00 vă invităm la spectacol. Distribuția: Oana Paraschivu, Raluca Caragioiu, Ștefan Mohor, Mircea Iordache, Gabriel Zaharia. Spectacol coordonat de: Mihai Munteniță.


Toma Danila spune:

LONG DISTANCE AFFAIR

http://www.youtube.com/watch?v=MkrNroUdgFk

CineTipar spune:

Curs de cinematograf (1932)


Numele lui D. I. Suchianu în promenada timpului înceţoşat de grabnice mediatizări efemere sau îmbibat de subiecte bombastice,  are mici şanse să mai fie cunoscut astăzi, dar mai bine de 50 de ani a dominat cronica şi eseistica de film din paginile publicisticii româneşti, înnobilat cu renumele de « Domnul Cinema ».  Născut la Iaşi, în acelaşi an de start al dinamicului cinematograf, provenind dintr-o familie de origine armeană (numită iniţial Suchianţ), D. I. Suchianu a absolvit facultăţile de Drept şi Filosofie de la Universitatea din Bucureşti, apoi a plecat la Paris, alături de cumantul său, Mihai Ralea pentru studii politice şi economice - un parcurs tipic junilor intelectuali interbelici. Revenit în ţară în 1923 este angajat la cotidianul Adevărulunde semna zilnic rubrica « Oameni, cărţi, fapte ». Tumultul Sărindariului şi verva scrisului zilnic îl atrag din sfera severă a unui post bancar şi a redat culturii un renumit eseist. Din 1928 începe sa scrie cronici de cinema în Adevărul literar şi artistic, apoi fertilizează organizatoric pasiunea sa pentru a 7-a artă : în 1933 fondează Sindicatul Cinematografiştilor din România, fiind ales şi preşedinte, iar între 1938-1940 a fost Directorul General al Direcţiei Cinematografice, implicându-se direct în structurarea cinematografiei de stat şi în construirea sediului Oficiului Naţional al Cinematografiei (O. N. C.).



Curs de cinematograf este prima carte de definire a fenomenului cinematografic apărută în limba română, D. I. Suchianu propunând o stratificare pedagogică a esteticii filmice. Împărţită în 8 capitole – Adjectivul « cinematografic », Alfabetul filmului, Titlu, subiect şi anecdotă, Unităţi de frumuseţe, Viteza unui film, Jocul şi interpreţii, Frumuseţe fizică şi frumuseţe artistică, Cum se măsoară frumuseţea – fiecare la rându-i segmentat în scurte incursiuni în culisele unei arte prea puţin dezvoltate (să nu uităm, cartea a apărut în 1931, doar la câţiva ani de la introducerea sonorului) şi prea incert teoretizată la acea epocă. Suchianu, dincolo de limbajul naiv, dorit ca un expozeu psihologic şi estetic asupra capăcităţilor seducătoare ale filmului, propune cu dezinvoltură criterii critice. În opinia sa, un film conţine patru elemente : 1. subiectul, ca idee generală, 2. intriga sau anecdota, 3. detaliile evocatoare, 4. titlul filmului şi orice analiză trebuie pornită pe aceste patru axe, şi trebuie să recunoaştem că este un set analitic care poate ajuta la validarea unui diagnostic critic valid şi în ziua de azi.

Într-o apreciere generală,  Cursul de cinematografie al lui Suchianu pune în prim-plan psihismul uman, posibil sub influenţa  scrierilor lui Ricciotto Canudo (o antologie de eseuri, “L'usine aux images”, apăruse la Paris în 1926) care teoretiza convertirea tururor artelor în corpusul celuloidic al peliculei, filmul devenind o amplă experienţă estetică. Această anatomizare, clar elitistă, fără un instrumentar ştiinţific foarte precis conturat, absenţa unui cod de indici şi referinţe, l-a împins pe Suchianu spre numeroase capcane, afirmaţii de genul Cinematograful are priză asupra părţii celei mai omeneşti din sufletul omului. Structura filmului samănă cu structura celei mai curente şi mai normale dintre stările noastre psihice sau Cinematograful imită curgerea gândurilor, deaceea alfabetul acestei arte este imaginea vizuală (căci gândul e compus în principal din asemenea imagini) şi anume din imagini în plină şi vecinică mişcare [citatele sunt redate în grafia originală], deşi au sonoritatea unui dangăt de clopot bucolic, de parcă ecranul cinematografic ar fi o scoarţă de copac, cuprind celulele unor idei abia pulsatile, sincrone cu cinematograful-foetus ce începea să prindă forţe propulsatoare către o reală evoluţie spre titlul nobiliar de ARTĂ.

D. I. Suchianu – Curs de cinematograf
Editura Cultura Românească, Bucureşti, 1932, 232 pagini + XXXII planşe fotografice


[Paul S. Odhan] 

Marius Manole spune:

Welcome to my blog…

FARA TITLU Am sa incerc sa scriu mai mult.Acum insa sunt dupa o zi grea de repetitii si un spectacol.Nu prea mai am putere si maine trebuie sa fiu in picioare la ora 7. Si totusi nu pot sa nu  va multumesc pentru mesajele voastre, pe care le citesc si care ma ajuta sa merg inainte.Nici […]

Cristina Modreanu spune:

Scena.ro a implinit 20 de numere!

În urmă cu patru ani, când pregăteam primul număr al revistei Scena.ro, nu puțini au fost aceia care ne spuneau că e un mare risc să scoți o revistă nouă în vremuri de criză. Asta nu ne-a făcut să ezităm nici o clipă, fiindcă Scena.ro scrie despre acea parte a lumii noastre care nu poate exista fără asumare de riscuri – lumea artistică. În timp, am lărgit sfera de interes a revistei de la teatru înspre dans, performance, instalații, noul circ, operă, ocazional chiar film, încercând la fiecare apariție să facem o selecție atentă dintr-un peisaj ale cărui puncte fierbinți pot fi la București, Berlin, Paris, Londra sau New York. De-a lungul a patru ani, în Scena.ro au scris peste 20 de critici din țară și din străinătate – de la Hans -Thies Lehmann, Richard Schechner, George Banu și Bonnie Marranca până la cei mai importanţi critici români, cărora li se alătură începând cu acest număr profesorul Marian Popescu. În paginile Scena.ro au scris pe larg despre preocupările lor practicieni ai scenei – de la Thomas Ostermeier până la Radu Afrim, Vlad Massaci, Gianina Cărbunariu sau, în numărul 20, Alexandru Berceanu. Tot aici au apărut zeci de interviuri cu personalități ale scenei mondiale – începând cu Peter Greenaway, Andry Zholdak sau Andrei Șerban și până la Romeo Castellucci și Boris Charmatz pe care îi puteți citi în numărul 20. De-a lungul a patru ani Scena.ro a publicat zeci de articole despre cele mai importante evenimente din lumea spectacolului, scenele unde se nasc noile tendințe și se lansează noile voci – de la Festivalurile de la Avignon, Edinburgh și LIFT – Londra și până la ImpulsTanz Viena sau întâlnirile Premiile Europa pentru Teatru. Astăzi, 20 de numere mai târziu, Scena.ro își continuă în plină criză demersul de punere în legătură, prin mijloace jurnalistice și teoretice, a scenei românești cu scena lumii, încercând să reducă distanțele, să activeze curiozitatea și să ofere atât o documentare a fiecărei stagiuni, cât și, mai ales, o structură de reflecție atât de necesară practicii artistice. Dincolo de echipa de colaboratori constanți ai revistei: Alina Nelega, Mihaela Michailov, Iulia Popovici, Mirella Nedelcu Patureau, Saviana Stănescu, Visky Andras, Anca Ioniţă, Ilinca Tamara Todoruţ, Ionuț Sociu, Anca Rotescu și de numeroșii colaboratori ocazionali, apariția Scena.ro este posibilă de patru ani grație unei mici echipe executive - Cristina Modreanu (redactor-șef), Ciprian Marinescu (secretar de redacție), Florentina Bratfanof (coordonator PR și distribuție). Din 2011, Scena.ro este editată de Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului – ARPAS, membru al Coaliției Sectorului Cultural Indendent. Mulțumirile noastre se îndreaptă către toți aceia care au făcut posibilă apariția revistei de-a lungul acestor patru ani: în primul rând către abonații noștri, apoi către teatrele care au înțeles cât de importantă este promovarea evenimentelor lor într-o revistă de specialitate, și nu în ultimul rând către instituțiile care oferă sub diverse forme grant-uri pentru publicații: UNITER, Institutul Polonez din București, Ambasada Regală a Norvegiei, British Council, ARCUB- centrul de proiecte cultural al orașului București, CNDB - Centrul Național al Dansului, AFCN – Administrația Fondului Cultural Național. Deasemenea, mulțumim partenerilor noștri media din toţi aceşti ani: Radio France International, Radio România Cultural, www.sapteseri.ro, www.port.ro, www.liternet.ro, www.artactmagazine.ro. Scena.ro vă urează La mulți ani!!!

George Stefan spune:

Crash.Test.Dummy

Acest text s-a născut în cadrul unui proiect minunat care nu a creat doar spectacole și texte ci și a adus oamenii mai aproape în aceasta perioadă în care toți tindem să ne izolăm unii de alți si să trăim ca niste autiști, închiși de proprile noastre prejudecăți.


Mulțumesc Teatru 74
Mulțumesc echipa Teatru Efervescena (T2) - Facebook Page
Mulțumesc Gianina Cărbunariu
Disponibil și pe Scribd

Simona Vintila spune:


Marcel Top spune:


Razvan Zlavog spune:

Sting, live Berlin 2010, Filarmonica Orchestra

Sting, live Berlin 2010, Filarmonica Orchestra

Exceptional. Unul dintre cele mai frumoase concerte pe care le-am ascultat vreodata. Merita vazut.


Gheorghe Balint spune:


Adauga blog

Fredo si Pidjin

blogroll

taguri bloguri si alte linkuri utile

vizualizeaza ca norisor / lista

  Aminteste-ti datele mele