De cele mai multe ori, seriozitatea actului de cultură, aşteptată reverenţios în fotolii roşii, ca şi cum produsul teatral ar trebui să ne ilumineze, începe nici mai mult, nici mai puţin, printr-un joc. Opunându-se autoritarismului şcolii de regie româneşti tradiţionale, Mihai Măniuţiu înţelege rolul elementului ludic în actul creator de teatru.
Spectacolele de teatru-dans înspre care se orientează ar putea avea legătură şi cu faptul că el nu crede într-un spectacol de autor ab initio: ”Autor devii, mărturiseşte Măniuţiu, după cum îţi formezi echipa”.
Mizanscena ca (re)interpretare a textului dramaturgului s-ar putea converti în ceva mai mult, plecând de la o simplă lectură a textului, prin care regizorul modifică intenţiile autorului dramatic. Dacă regizorul şi dramaturgul sunt una şi aceeaşi persoană, atunci, la nivel artistic, dedublarea e inevitabilă. Însă ea poate fi evitată printr-o alegere adecvată a echipei de lucru
Citeste tot pe
Ziarul de Iași