La Teatrul Odeon „regizorul casei", Dragoş Galgoţiu, aşa cum ne-a obişnuit, propune un spectacol susceptibil să provoace controverse, dar și miopii unor critici. Materia primă o constituie, cel puțin ca punct de plecare, cunoscutul roman al lui Franz Kafka, Procesul, deși în realitate scenariul reprezintă o adaptare liberă cu situații, personaje și teme din întreaga operă a scriitorului. ,,Ce mă seduce cel mai mult în teatru, mărturisește regizorul într-un interviu acordat revistei Yorick, e viaţa, nu viaţa în actul de trăire, ci continuitatea meditaţiei asupra actului de trăire". O asemenea afirmaţie, evident cu valoare de „artă poetică", mă face să văd în Galgoțiu un cercetător perpetuu al condiţiei umane. Desigur, mă gândesc la Portretul lui Dorian Gray, Epopeea lui Ghilgameş, Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită, Casanova etc., producţii ambițioase care prin modul de abordare a miturilor şi arhetipurilor de eroi ilustrează o
Citeste tot pe
Revista Luceafărul