În afara concursului de la Atelier s-a jucat si un spectacol al companiei independente locale Teatrul Ararat Bigudiuri de Mimi Branescu in regia lui Claudiu Pintican. Textul savuros al lui Branescu reda universul dezaxat al unei familii de femei “bunica mama fiica“ fiecare cu obsesii frustrari si dorinte proprii. Bunica e cinica pragmatica si mitomana mama e timidtraumatizata suava si visand la un Fat Frumos salvator iar fiica flirteaza cu omul-sandwich de la bacanie parand la fel de retardata ca si acela. Țațanile universului domestic al celor trei sunt razna absurdul si rizibilul le domina actiunile iar sosirea intimplatoare a postasului duce aproapela un linsaj erotic al acestuia.
Bigudiuri si-a gasit in conceptia lui Claudiu Pintican o inscenare care a scos in evidenta inflexiunile anapoda ale personajelor intr-un decor de factura cvasi-expresionista de casadepozit. Regizorul a rezolvat destul de inspirat nevoia de dinamica scenica si confortul interpretelor prin gesturile obsesiv-compulsive ale acestora. Problema acestui spectacol a fost una singura insa destul de serioasa: cu exceptia experimentatei Dana Ilie-Bãrbosu degajata si pregnanta in rolul Bunicii si a lui Pintican “Postasul“ rezonabil in rol dar cu o tendinta cÃatre uniformizarea partiturilor de care trebuie sa se fereasca celelalte doua actrite Sanda Savolszky si Wanda Farkas au avut deficiente nu atat de joc cat de vorbire scenica de la pronuntie neaosista la stridente in rostirea replicilor. Deficiente aparent minore dar impardonabile in cazul unor actrite profesioniste. Sper ca ambele sa-si gaseasca un regizor care sa le insufle din nou profesionismul firesc al interpretarii.