Odată cu spectacolul pus în scenă la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca, regizorul Mihai Măniuțiu revine, la aproape treizeci de ani distanță, la una dintre cele mai cunoscute, mai populare și mai des jucate piese din creația lui Molière – Burghezul gentilom.
Să se impună oare precizarea că spectacolul de acum nu are nimic de-a face cu cel montat, în primăvara anului 1989, la Teatrul Național din Cluj, cu Anton Tauf în rolul domnului Jourdain? Trebuie spus oare că, sub nicio formă, nu poate fi vorba despre copy paste? Vigilenții de serviciu ai cronicii dramatice veghează, poliția criticii teatrale e pe metereze. Așa că subliniez că avem de-a face cu un cu totul alt spectacol.
Recitindu-mi însemnările apărute în revista Teatrul, nr. 5/1989, dar și pe cele ale lui Ion Cocora, antologate în volumul al patrulea al cărții Privitor ca la teatru, ori pe ale regretatului Mircea Ghițulescu din Carte cu artiști, am constatat, totuși,
Citeste tot pe
Yorick