Recenta premieră a Teatrului Naţional din Cluj-Napoca readuce în atenţie un text dramatic care s-a bucurat de mare atenţie pe scenele lumii: „Cameristele” de Jean Genet. Scrisă în 1947 şi montată în acelaşi an de Louis Jouvet la teatrul l’Athénée din Paris, piesa poate fi urmărită şi azi, la 70 de ani de la prima reprezentaţie, cu statornic interes, datele sale fundamentale şi resorturile psihologice rămânând aceleaşi: radiografia naşterii unei crime. Deşi autorul nu a vrut să recunoască, toţi comentatorii au fost de accord că textul are drept punct de plecare un caz real petrecut în 1933, în Franţa, la Le Mans: două surori, Christine şi Lea Papin, menajere într-o familie, şi-au ucis stăpâna, conflictul pornind de la mărunte neînţelegeri casnice. Crima surorilor Papin a scandalizat atunci întreaga Franţă. Unii au cerut pedeapsa cu moartea, alţii au încercat să descifreze resorturile oribilului delict, sugerând că gestul ar putea
Citeste tot pe
Ziarul Financiar