Spectacolul „Casa Poporului", în regia lui Bogdan Georgescu, prezentat în cadrul Festivalului de Teatru al Deţinuţilor EXIT (8-11noiembrie), a fost o mostră de personalizare a unor comunităţi în mărcile ei distinctive.
A face teatru într-o comunitate presupune o intervenţie susţinută, de durată şi aplicată la nevoile comunităţii respective. Presupune etape de relaţionare cu un grup de indivizi care se definesc prin anumite particularităţi comune, printr-un spaţiu de apartenenţă la o ideologie comunitară. Artiştii comunitari îşi pun - sau ar trebui să-şi pună - mai puţin problema nivelului artistic al creaţiei pe care o realizează împreună cu o comunitate. O creaţie de acest gen este relevantă atâta timp cât devine vocea unei colectivităţi care se poate transmite prin ea. Rolul de intermediator este esenţial. Cel mai important este să auzi comunitatea, nu veleităţile artistului care stă în spatele ei. Practic, artiştii comunitari fac
Citeste tot pe
România Liberă