Fie că şi-a propus sau nu, spectacolul Dianei Dragoş „Conu Leonida faţă cu reacţiunea” de la Teatrul Naţional din Craiova este o exemplificare scenică justă a afirmaţiei lui Ibrăileanu, pe care, de altfel, îl citează în Caietul program: „Conu Leonida e atât de lipsit cu totul de realism, fiindcă e rupt total şi iremediabil de realitate.”
Câştigătoare a unui proiect-concurs iniţiat de Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, Diana Dragoş, absolventă anul trecut a unui masterat în regia de teatru, la Cluj, propune o viziune deloc previzibilă şi bine argumentată asupra piesei lui Caragiale. O scenografie (semnată de Adriana Dinulescu) extrem de inspirată, – unul din acele cazuri fericite şi tot mai rare, în care decorul funcţionează cu adevărat ca parte a ideii regizorale – de o parte, o cameră de păpuşi izolată şi de cealaltă parte, „mulţimea dezlănţuită”. Două spaţii care se întretaie şi se întrepătrund în
Citeste tot pe
Yorick