O clipă am fost tentată să încep spunând că este un spectacol despre iubire.
Ar fi fost poate inexact şi simplist, pentru că Florian Zeller, autorul piesei, urmăreşte etapele iubirii, dar îl interesează o analiză a modului cum ea “se uzează”.
Când dorinţa fizică dispare, când începi să-l vezi pe celălalt prin tot ce are el mai urât, iar lucrurile, care înainte păreau pline de farmec, acum devin dezgustătoare, iubirea nu are nicio şansă de supravieţuire. Dacă, însă, mai apare o urmă de gelozia, înseamnă că iubirea nu a murit, dar s-a transformat într-un efort disperat şi patetic de a arăta celuilalt că şi tu eşti acolo. Ia conotaţia unei poveri în plus pentru amândoi.
În “Celălalt” chiar aşa se întâmplă. Deşi el credea că dacă respecţi câteva reguli prin care să păstrezi misterul şi să alungi plictiseala, pasiunea se păstrează ca în prima zi. Şi a convins-o şi pe ea.
Era un experiment care promitea relaţia
Citeste tot pe
Time Out