A fost, mai întâi, în 2014, Mălăieş în călcăies (Tristory I), adaptare după Capra cu trei iezi. Este, din ianuarie 2016, #daughtersauHadikaTsuki (Tristory II), prelucrare a binomului româno-japonez Fata babei şi fata moşneagului & Fata cu potirul pe cap. Ambele, producţii Frilensăr, companie ieşeană de teatru independent înfiinţată în 2013, preluate în repertoriul Teatrului Luni de la Green Hours. În curând, va veni pe lume un nou titlu şi trilogia va fi gata. Momentan, pontoşii ieşeni vorbesc de Bistory.
Creangă, deci. Basm japonez, aşadar. Alungarea nedreaptă de acasă. Plecarea în lume. Călătoria iniţiatică. Drumul presărat cu încercări. Pericole, bucurii, oameni buni, oameni răi. Iubire, dezamăgire, capcană, evadare, spectaculosul aventurii, banalitatea cotidianului. Maturizarea. Se vede treaba că, mioritic ori nipon, aici şi la mii de kilometri aiurea (ştiaţi că între Iaşi şi Tokio sunt fix 8.594,22 kilometri?),
Citeste tot pe
Agenda LiterNet