Spectacolul cu Electra de la Teatrul German de Stat din Timişoara reprezintă un exemplu de concentrare deopotrivă dramatică şi dramaturgică. E bazat pe un scenariu teatral purtând semnătura lui Benedek Zsolt, scenariu în a cărui gramatică şi intimitate Electra lui Euripide s-a însoţit şi amestecat omogen cu fragmente din Agamemnonul lui Eschil. Povestea a fost transferată în contemporaneitate, a fost, de asemenea, la maximum esenţializată. Totul fără a i se afecta defel coerenţa, inteligibilitatea, dar nici profunzimea. A fost deopotrivă drastic redus numărul personajelor, doar cinci dintre acestea putând fi văzute aievea. Lumea, mulţimea tăcută din Argos, acea umanitate dezumanizată care mult prea multă vreme, vreo 20 de ani, s-a complăcut în tăcere şi complicităţi blestemate, poate fi de data aceasta doar intuită. Spectacolul regizat de Bocsárdi László, mostră de teatru minimalist, îi sugerează totuşi, pregnant şi eficient deopotrivă,
Citeste tot pe
Adevărul