Mărturisesc că nu sunt defel adeptul modificării titlurilor unor piese cunoscute, fiindcă cel mai adesea ele nu au justificări reale, ci, mai curând, reflectă ambiția de originalitate cu orice preț a unor regizori. O originalitate care nu este întotdeauna susținută de ceea ce se întâmplă pe scenă.
Iată însă că mă văd acum în situația de a admite că Gelu Colceag, atât în calitatea lui de adaptator al textului și de regizor al spectacolului, cât și în aceea de director al Teatrului Mic nu a greșit deloc atunci când a decis ca una dintre cele mai celebre piese datorate lui Maksim Gorki – e vorba despre Vassa Jeleznova – să fie reprezentată cu titlul Familia Jeleznov.
În primul rând fiindcă spectacolul nu se concentrează eminamente asupra femeii demonice și dorit puternice care merge până într-acolo încât să facă apel la crimă. Vassa e cea care își ucide soțul, își gonește fiii, face astfel încât cumnatul ei, Prohor,
Citeste tot pe
Yorick