Când spectacolul de operă s-a simţit ameninţat de căderea în desuetudine, i-au venit în ajutor regizorii de teatru care au suflat un aer proaspăt peste prăfuite montări şi decoruri. Cazul reputatului coregraf belgian Marc Bogaerts, venit în această primăvară la Teatrul Naţional din Cluj să monteze un basm clasic, îmi trezeşte bănuiala că şi reprezentaţia teatrală traversează o criză din moment ce e nevoie de o intervenţie "din afară" pentru a o revigora.
La această ipotetică previziune trimite, cred, pe oricine, participarea la un asemenea angajament artistic precum cel inspirat din basmul Frumoasa din pădurea adormită, demers de o cutezanţă frapantă, aparte, găzduit de Teatrul Naţional din Cluj. Acum, chestiunea cu participiul din titlu rămâne destul de confuză. Nu se ştie dacă "pădurea" (convenţiilor teatrale?) a dormit o sută de ani sau frumoasa prinţesă trezită de un sărut magic (titlul e destul de ambiguu în această privinţă),
Citeste tot pe
Agenda LiterNet