Mai e puţin şi spectacolul „Hotelul dintre lumi” de la Teatrul Mic, regizat de Alice Barb, împlineşte o stagiune. Ecourile lui au fost, evident, palide.
Pe de o parte, din cauza unei alegeri anacronice. Însă anacronismul este un act de curaj. Cum să montezi, în cheia poetică, la sfârşitul primului deceniu din secolul XXI, un text poetic, aproape lipsit de dimensiune dramatică? Iată un risc serios, pe care regizoarea are curajul să şi-l asume. Cum să alegi un discurs anacronic, deşi deloc neatrăgător, despre iubire, moarte, viaţă, hazard? Mai mult, dacă alegi un text fără conflict înseamnă că ai în mânecă soluţii scenice care să-l transforme în spectacol. Altfel, rămâi la eseu în imagini scenice.
Povestea lui Eric-Emmanuel Schmitt nu este deloc o poveste. Este un exerciţiu filozofic, id est şi un exerciţiu de imaginaţie. Un eseu interogativ, nu afirmativ, despre spaţiul dintre viaţă şi moarte, despre absurd şi despre hazard,
Citeste tot pe
Yorick