Locul. Teatrul de Stat Constanţa. Bulversat în ultimii ani de încercări eşuate de aşa numită reformare (de fapt, încercări ale autorităţilor locale de reorganizare pentru controlul bugetului) şi de schimbările de directori, teatrul din Constanţa n-a avut o producţie constantă de spectacole peste medie. Majoritatea premierelor au avut loc în anonimat, chiar şi după venirea la conducere a unui tânăr regizor umblat prin lume, Sorin Militaru – am „dat” peste el, venit pe cont propriu, la festivalul BITEF de la Belgrad şi la Festivalul de la Edinburgh, ceea ce pentru mine e semnul unei dorinţe de a fi în contact cu lumea teatrului care e mai mare decât graniţele României. De ce nu reuşeşte Sorin Militaru să aducă în prima linie teatrul pe care îl conduce ţine de enigmele societăţii de tranziţie.
Călătoria. Cu maşina se ajunge destul de repede la Constanţa, dar numai în afara sezonului, fiindcă altfel nici autostrada (singura construită
Citeste tot pe
Art Act magazine