În ciuda crizei această toamnă „a nemulţumirii noastre” a rodit o puzderie de evenimente scenice, prilejuite de calendare omagiale, centenare, bicentenare etc. Autori clasici şi moderni, în operă, balet, dans, teatru, pantomimă, mai toate muzele au intrat într-o horă comună antrenând curiozitatea spectatorilor şi lăcomia cronicarilor. A urmat o intensă trepidaţie, agitaţie verbală şi scrisă, încrucişări de peniţe virtuale sau tipărite, comentarii incitante, contradictorii, pasionale. Spaţiul teatral românesc mi s-a părut, după foaia de temperatură expusă prin Festivalul Naţional şi suita următoare de evenimente, răscolit de mari prefaceri seismice! În primul rând pare un mecanism ce funcţionează cu cel puţin două, dar, de fapt, cu mai multe viteze şi evident s-a intrat, timid, dar neîndoios într-o nouă etapă.
S-a sfârşit oare domnia „baronilor”, a „boierilor”, a marilor regizori ai teatrului ultimilor douăzeci de ani?
Citeste tot pe
Yorick