Fie că vorbim de Lecţia, Poiana boilor, Revizorul, debutul în regia de film cu Nuntă mută, sau Leonce şi Lena, Horaţiu Mălăele construieşte acelaşi univers de basm caricaturizat, iar textul, indiferent că e semnat de Ionesco, Cehov, Gogol, Lustig sau Büchner este doar ecuaţia, legea fizică după care se urneşte ansamblul caricatural.
Caricaturizarea basmului se face prin răstălmăcirea structurii lui Propp, aruncând pe alocuri în ceaţă personajele şi ambiguizând motivaţia deciziilor lor. Nu există în acest caz bine sau rau, ci doar o maşinărie a continuităţii în care sunt prinşi doi îndrăgostiţi (prinţul Leonce şi prinţesa Lena), fiecare fugind de acasă pentru a nu se căsători cu cineva necunoscut.
Până să se îndrăgostească, Leonce (Lari Giorgescu) este un amestec de viaţă plictisită, nihilism şi revoltă romantică, confesată din când în când publicului. Lari Giorgescu ştie să conducă cu farmec textul scenic în registre
Citeste tot pe
Yorick