Am ezitat multã vreme înainte de a scrie despre Macbeth de Shakespeare, montat de regizorul georgian Andro Enukidze la Teatrul de Stat din Oradea. Premiera a avut loc în 11 decembrie 2008, iar prietenii mei orãdeni se vor fi aºșeptat, de bunã seamã, sã fiu ceva mai prompt în reacția criticã.
Trebuie sã recunosc însã cã spectacolul m-a deconcertat. Nu e un spectacol prost, sã fie limpede de la bun început, e însã un spectacol confuz, adicã mi-a dat încã din primele secvențe senzația cã între intenția regizoralã și asumarea ei de cãtre actori – cu abia douã excepții de remarcat – a existat o fracturã. Cui se datoreazã aceasta e greu de spus.
Enukidze a tentat – cel puțin aceasta e opinia mea dupã rãgazul reflecției ºș consultarea repetatã
a notițelor luate în timpul premierei – o descifrare în dublu registru a textului shakespearian: unul
tãios, subtextual, altul ironic, chiar batjocoritor, aș spune folosind un termen dur,
Citeste tot pe
Revsta Tribuna