Sosit de la Teatrul Weöres Sándor din Szarvas (Ungaria), al carui director artistic este, regizorul Gergely László, un soi de rebel al lumii teatrale maghiare, a montat la Odorheiu Secuiesc celebra Matraguna a lui Machiavelli, prilejuindu-ne o a doua intilnire interesanta in acest an cu textul, dupa cea dintii, de la Rimnicu Vilcea, o data cu premiera spectacolului lui Alexander Hausvater, despre care revista noastra a scris asta-vara.
Daca pentru regizorul canadian de origine romana poarta catre metafizic si analiza a demonismului era politicul, prin inserturi textuale din intreaga opera a lui Machiavelli, Gergely László opteaza pentru contrapunct demonic cu aura poetica, in mijlocul unei comedii care reia partial si functional textul. In orice caz, interesul esential al regizorului pare a fi fost cercetarea in tehnicile comediei, secondat cu imaginatie de scenografia lui Kubanek László. Decorul e simplu, ceva intre imaginea de dupa un final de capitol al istoriei si
Citeste tot pe
Observator Cultural