„Medeea, mama mea”, premieră în această stagiune la Teatrul Național din București, e o tragicomedie contemporană despre dezumanizare, desacralizare a maternității, spirit nomad și spirit balcanic.
Textul bulgarului Ivan Dobcev, care și regizează împreună cu Margarita Mladenova spectacolul pus în scenă la TNB, e o revelație pentru publicul român, acesta putând descoperi o mostră de teatru necomercial, teatru în stare pură, având sorgintea în Teatrul Laborator Sfumato, fondat de Dobcev și Mladenova la sud de Dunăre după 1990.
Sunt câteva chei de lectură esențiale – se găsesc și în inspiratul caiet-program – pentru perceperea corectă a aplaudatului text montat la Naționalul bucureștean (am văzut spectacolul, cu delectare, aseară, la premiera pentru presă). Le punctez sumar:
Regizorul Dobcev a făcut liceul de arte plastice, pentru ca apoi să fie admis atât la scenografie, cât și la regie, alegând-o pe ultima. Continuă să picteze
Citeste tot pe
Blog de ziarist