Dacă teatrul românesc contemporan s-ar reduce la reluări, în diverse viziuni regizorale, ale aceloraşi texte tradiţionale, am fi pierduţi. Criticul englez, bunăoară, îşi permite să reviziteze în mii de variante capodoperele literaturii engleze.
Însă nu e, din păcate, şi cazul literaturii dramatice române. Deoarece regizorii români contemporani sunt interesaţi, în acord cu firea cameleonică a românului, de texte aparţinând celor mai diverse literaturi avem din fericire o situaţie destul de bună în ceea ce priveşte încercările scenice felurite.
Există însă şi texte româneşti aproape necunoscute prin apariţie scenică care, atunci când atenţia unui regizor se îndreaptă asupra lor, pot recâştiga interesul astăzi. Este şi cazul piesei de teatru Moartea unui artist, scrisă în 1960 şi publicată în 1975, pusă în scenă la Iaşi de Irina Popescu Boieru. Dintre piesele lui Horia Lovinescu (1917-1983), Moartea unui artist este cea mai
Citeste tot pe
Ziarul de Iași