Poate mai mult ca în alte vremuri, una dintre piesele cele mai controversate, disputate şi discutate ale lui Shakespeare, „Neguţătorul din Veneţia”, este, în epoca noastră, un barometru pentru felul în care temele delicate, vechi şi noi de când lumea, sunt ascunse ori aduse în prim-plan. Şi, totodată, pentru felul cum sunt înţelese sau tratate. Homosexualitate, antisemitism, xenofobie, feminism, toate îşi pot găsi, pe rând sau împreună, o interpretare în spectacol, în funcţie de felul cum ele sunt citite/ decodate/ înţelese/ tolerate în timpul şi în spaţiul în care un regizor alege să pună în scenă acest text.
Este şi cazul montării lui Laszlo Bocsardi, de la Teatrul „Tamasi Aron” din Sfântu Gheorghe, care, dincolo de criticile de ordin estetic care i se pot aduce, propune o discuţie în limbaj artistic despre toate aceste probleme, adesea supralicitate în discursul public din societatea contemporană.
Într-un decor sumar,
Citeste tot pe
Yorick