Artist complex, deopotrivă autor de literatură dramatică, scenarist, regizor de teatru şi de film, ins cosmopolit, cuvântul fiind folosit în sensul lui prim desemnând un cetăţean al lumii, Rodrigo Garcia e ceea ce se cheamă un om controversat. Motivul controversei fiind, bineînţeles, activitatea lui din teatru. Sunt comentatorii ce văd în creaţia lui Garcia semnele unui teatru al viitorului, alţii doar gratuitate pură, produsul minţii cuiva ce şi-a propus în mod deliberat să fie altfel. Adică, să chinuie spectatorii, actorii, animalele şi copiii. Exegeţi ceva mai aplicaţi au identificat în scrierile lui Rodrigo Garcia influenţe din Thomas Bernhard, din Samuel Beckett ori din filmele lui Luis Buṅuel, în vreme ce Bruno Tackels îl socoteşte pe Garcia un fel de prototip a ceea ce numim écrivain du plateau, aceasta însemnând un creator ce îşi definitivează textele conform principiului văzând şi făcând, în repetiţii cu actorii.
Citeste tot pe
Adevărul