În trenul de Frankfurt, un cunoscut scriitor, ajuns la vârsta dificilă, acrit, şi o femeie între două vârste, ingenuă îndrăgostită de opera lui, înlănţuie o serie de monologuri interioare. El, despre viaţa şi opera sa, ea, despre propria viaţă şi despre opera lui. Abia în final, cei doi ajung să dialogheze.
Aceasta este trama piesei "Omul hazardului", a scriitoarei franceze Yasmina Reza, cunoscută de-acum publicului român din spectacolele "Doamne, ce măcel" de la Teatrul de Comedie şi "Artă" de la Teatrul Bulandra.
Piesa, pusă în scenă, cu succes de critică, la Paris (1995), la Londra (1998) şi la New York (2000), este o succesiune de monologuri, aparent destul de puţin teatrale. Treptat între cele două "voci" auzite de public se ţes analogii, un monolog pare să răspundă celuilalt până la finalul discuţiei dintre cele două personaje. Titlul este uşor deconcertant, pentru că "Omul hazardului" este şi numele celui mai recent roman al lui
Citeste tot pe
Cotidianul