Există o modă în rândul actorilor români să treacă de la actorie la regie la un moment dat în cariera lor. Motivele și resorturile interioare diferă, desigur, dar un lucru e cert: spectacolele puse în scenă de actori deveniți regizori sunt mai degrabă centrate pe actor, pe interpretare și se lansează mai puțin în viziuni regizorale îndrăznețe. Traseul de actriță al Anei Ioana Macaria l-am urmărit încă de la început. Și am să susțin întotdeauna că este una dintre cele mai interesante, mai charismatice, mai profunde actrițe ale generației ei. Un amestec de sensibilitate și tristețe metafizică, extrem de bine metabolizate pe scenă. Așa încât hotărârea ei de a studia regia mi s-a părut la început surprinzătoare. Dar motivația ei, care a venit în urma unei experiențe de la Teatrul Podul, de care, de altfel, se leagă și începutul carierei ei de actriță, mi s-a părut superbă: „Mi-a plăcut să văd cum ce aveam eu în cap devine cu
Citeste tot pe
Yorick