Cercetători mai vechi (Haig Acterian) şi mai noi (Andrzej Zurowski) îi plasează pe acelaşi nivel de importanţă, în economia piesei shakespeariene, pe Othello şi pe Iago. Întrebarea care se pune e cea referitoare la motivele ce îl determină la acţiune pe maleficul Iago. Dincolo de invidia nutrită la adresa lui Othello şi de dorinţa de a-i lua locul. Cum se explică ura lui la adresa Desdemonei.
Regizorul Mihai Măniuţiu, în valoroasele lui studii shakespeariene, observa, pe bună dreptate, după părerea mea, că Iago ştie foarte bine că, distrugând-o pe Desdemona, îl distruge pe Othello. În excelentul, concentratul spectacol montat la Teatrul Tony Bulandra din Târgovişte, regizorul Suren Shahverdyan aprofundează psihologia distructivă a lui Iago (Mircea Silaghi). Omul este un marginal, e puternic măcinat lăuntric, din punct de vedere psihologic se situează undeva în vecinătatea lui Richard al III lea. E obiectul dispreţului cvasi-general exprimat,
Citeste tot pe
Adevărul