Planeta, Europa, România, familia, cuplul, individul. În mod normal, dacă vorbim de o evoluție a civilizației ar trebui ordinea inversă. Numai că individul devine invizibil în societatea contemporană, de aici și jocul de cuvinte din titlu, dar și cel cu planurile din întreg spectacolul. Leta Popescu (regizoarea) nu le-a suprapus, a ales separarea lor clară, delimitată spațial și la nivel de limbaj scenic folosit. Mijloacele au rămas aceleași, câteva dintre ele neschimbându-și poziția de-a lungul reprezentației; permutarea celorlalte în scenă (atenție, vorbim inclusiv de trupul actorului ca fiind cel mai important mijloc scenic) facilitează glisarea de pe un palier al in/evoluției pe altul.
Ca întreg, spectacolul este o continuă demitizare, deconstrucție de prejudecăți și stereotipuri, dar și o ironie fină vizavi de sursele conflictului interetnic specific locului (a se înțelege Cluj, nu neapărat și Transilvania). Vorbim de o montare a Teatrului
Citeste tot pe
BookHub