Experimentul, sau cel puțin căutarea estetică, formală, conceptuală etc. au caracterizat ediția din acest an a Festivalului Euroregional de Teatru (TESZT) de la Timișoara, un eveniment care reunește în România producții teatrale oarecum atipice, subsumate ideii de cercetare teatrală. Hermeneutica foarte personalizată a unor texte clasice, ca și spectacole de teatru vizual, de mișcare, au constituit osatura TESZT, la care am luat parte doar câteva zile, la început.
Festivalul a fost deschis de o montare a organizatorilor, Teatrul Maghiar de Stat ”Csiky Gergely” din Timișoara, în coproducție cu Compania Forte de la Budapesta: Peer Gynt de Ibsen, în regia lui Horváth Csaba. O viziune regizorală neobișnuită asupra unui text clasic, dar care permite încă interpretări ludice. Ludic, într-o manieră postmodernă, este de altfel și acest spectacol, în care animația, coregrafia și muzica dau o notă aparte reprezentației. Montarea mi-a părut marcată de
Citeste tot pe
Revista Tribuna nr.237 - pg.35