Cea de-a doua premieră prezentată de Victor Ioan Frunză în cadrul Festivalului Atelier de la Baia Mare, “Portugalia” de Egressy Zoltan, este asemeni unui Cehov transplantat în pusta maghiară.
"Portugalia" de Egressy Zoltan
Într-un sat uitat de lume, unde locuiesc 300 de cetăţeni, timpul parcă a stat în loc. Unii dintre oamenii acelui cătun pe numele lor Sfeclă, Clamă sau Satana şi-au făcut din cârciumă centrul existenţei. Cârciumarul, nea Lajos, un rocker bătrân, le e confident şi creditor etern, fiica acestuia, Fundă, e ca un fel de logodnică a tuturor.
Zilele trec semănând una cu alta ca două picături de apă, cei mai bătrâni îşi amintesc că au fost cândva la Budapesta, iar cei tineri se mulţumesc s-o vadă la televizor. Budapesta e ca o fata morgana, e varianta maghiară a celebrului “La Moscova, la Moscova” din “Trei surori”.
Nimeni nu are alt ideal în viaţă decât acela de a-şi avea asigurate următorul şpriţ,
Citeste tot pe
Cotidianul