“Comicul nu e bun decât dacă e îngroşat; trag nădejde că e aşa. Şi comicul nu e comic decât dacă e puţin înspăimântător”. Sunt vorbele lui Eugène Ionesco despre una dintre cele mai puţin jucate piese ale sale: “Tabloul”. Dan Victor, regizorul spectacolului de la “La Scena”, a îngroşat însă prea mult şi a dus comicul într-o direcţie înspăimântătoare de-a dreptul. Intenţiile sale în desenarea scenelor, deşi pornesc de la idei bune, se afundă în kitsch, se pierd în artificii, se îndreaptă spre grotesc, însă fără a reuşi să-l atingă. Atunci poate, totul ar fi avut sens.
“Tabloul” începe cu povestea unui bătrân iubitor de artă, extrem de zgârcit, care locuieşte cu sora sa, Alice. El reuşeşte, printr-o desăvârşită abilitate în folosirea argumentelor, să-l convingă pe tânărul pictor venit să vândă un tablou să-i plătească chirie pentru locaţie. Domnul cel Gras şi Alice sunt pandantul cuplului Profesor -
Citeste tot pe
Time Out