În cartea intitulată Cercurile concentrice ale absurdului, Editura Timpul, Iaşi, 1999), Anca-Maria Rusu face observaţia potrivit căreia „absurdul în literatură, atât ca formă a sensibilităţii umane, cât şi ca derivat semnificant al paradoxului, atinomiei, opoziţiei, contradicţiei, contrastului, îşi are strămoşii săi literari şi artistici, chiar dacă majoritatea comentatorilor – deşi îi pomenesc, ba chiar îi analizează – sunt de părere că nu se poate vorbi despre o tradiţie a absurdului, ci, mai degrabă, despre un filon exploatat în special în secolu nostru (al XX-lea n.n.) pe fondul unor grave tulburări sociale, politice, culturale.”
Printre aceşti strămoşi la loc de frunte figurează Anton Pavlovici Cehov, iar spectacolul cu piesa Trei surori, regizat de Anca Bradu la Teatrul „Radu Stanca” din Sibiu mi se pare că ilustrează, prin câteva bune intuiţii culturale, o asemenea filiaţie.
La intrarea publicului în sală,
Citeste tot pe
Revista Familia