«Am aflat relativ târziu că, la depoul Regiei Autonome de Transport Public Iaşi, se pregăteşte un spectacol de teatru. Abia cu vreo zece zile înainte de premieră, regizorul Octavian Jighirgiu mi-a vorbit despre acest proiect inițiat de Primăria Iaşi, „Istoria minorităților – o abordare cultural-artistică a diversității”, finanțat printr-un grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein şi Guvernul României. „Ultima ţigară a lui Fondane”, o piesă scrisă special pentru acest proiect de Cătălin Mihuleac, a devenit astfel contribuţia ieşeană la scrierea europeană a unei istorii a minorităţilor, mereu tentantă prin multitudinea de dimensiuni în care se poate ramifica.
Aş începe prin a defini spectacolul lui Jighirgiu drept o formă de „arheologie culturală”, diferită sensibil de ceea ce se numeşte „„docu-teatru” sau „teatru documentar”. Permanent, pe durata reprezentaţiei, am încercat senzaţia că mă aflu pe un vast
Citeste tot pe
Jurnalvirtual.ro