Corporație, Photoshop, acum, veșnic tânăr, chirurgie plastică, succes, dragoste cumpărată, vândută, hotel cu vedere spre Alpi, bani, imagine, sex, produs perfect, față perfectă, plastic, fake, oameni xerox, copy-paste, rețete pentru orice, just a perfect life. Dintr-un anume punct de vedere, visul lui Dostoievski s-a împlinit: „Frumusețea va salva lumea”. Numai că, în ecuația adoptată global astăzi, nu intră cuvintele „suflet”, „spirit”, „conștiință”, „inimă”. E vorba doar despre aspectul fizic, sinele s-a dizolvat, a rămas doar ego-ul de plastilină care se modelează după nevoi, circumstanțe, cerințele din jur, atât de preocupat să redea exact imaginea dorită de standarde încât întrebări precum „de ce?”, „cu ce rost?”, „sunt eu?” nu mai au sens.
Urâtul e un text care vorbește despre chipul hâd al societății care a ales să-și picteze o față frumoasă, despre isteria pentru aparență, care duce la
Citeste tot pe
revistaluceafarul.ro