Cind "Viitorul e in oua", ipoteza avansata de Eugen Ionescu, prezentul e dominat de teroarea asemanatoare ascutirii luptei de clasa, asa cum demonstreaza fara ipocrite pudori spectacolul lui Mihai Maniutiu de la Theatrum Mundi.
Constructia centrala din spatiul de joc (Iuliana Vilsan) este un cerc facut sa se invirteasca, initial impodobit cu portretele lui Lenin, cel oficial, dar si cu fotografia facuta cind era grav bolnav, ca "o leguma" cum se spune in mod popular, dar considerat in continuare unul dintre farurile revolutiei mondiale si conducatorul primului stat comunist din lume.
Intre acest cerc si peretii de carton, imprejmuind sala, gauriti la nivelul capului, noi, spectatorii. Nu tuturor le este dat sa afle ceva despre esenta viitorului, a celui care o sa fie, dar mai ales a celui care ar fi putut fi. S-ar fi putut intimpla ca nu ideologia luptei de clasa sa inflacareze masele, pina la crima, ci aceea, initial mult mai placuta a impreunarii in scopul prelungirii rasei,
Citeste tot pe
Cotidianul